• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klassement

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcstrawberry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Berichten
3
Wie helpt mij? Ik wil voor een sportwedstrijd een klassement maken en punten toe kennen. Ik vul dus gewoon in wie eerst wordt en die krijgt automatisch punten toegekend. b.v. 30 ptn. de tweede krijgt dan 25ptn enzovoort. Elke week is er een wedstrijd en ik wil eigenlijk elke week een klassement invullen en op het einde van de maand de berekening krijgen.
 
Als je een xls vbtje hier plaatst dan zien we hoe je layout is en kom je sneller tot een oplossing.
 
Voorbeeldje

Hier een beetje wat ik bedoel. Bij het ingeven van de plaats moet ik op het einde de totale punten stand krijgen. Zonder dat zelf te moeten uitrekenen.
 

Bijlagen

  • Klassement.xls
    24,5 KB · Weergaven: 28
Probeer eens of dit voorbeeld doet wat je in gedachten had:
 

Bijlagen

  • Klassement.xls
    25,5 KB · Weergaven: 46
Dit is inderdaad de oplossing voor mijn vraag. Nu nog even trachten de formule te ontcijferen zodat ik er zelf mee aan de slag kan. Hartelijk bedankt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan