• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klaverjassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Huib, er worden steeds 3 rondjes van 12 spellen gespeeld.
maakt het nog uit hoe ik de spelers laat wisselen (steeds na 12 spellen ) ?

waar wil je dat de schrijver met de vaste plek komt ? ik kijk naar het invulblad.
zeg bvb E1 is altijd de schijver. ( nu zit Piet daar.)

E1 begint altijd met delen.

Hallo Sylvester,

B1= de schrijver (altijd) blijft ook altijd op die plek zitten.
E1= is de eerste gever(altijd)

E1,E2,B2 Rouleren maar E1 blijft de eerste gever.

Groet, Huib

Beste Sylvester,

Even een aandachtspuntje.
Ik voel mij bezwaard dat ik je opgezadeld heb met de “verzamelstaat”

Je hebt mij wel laten weten dat je ook nog andere leuke dingen hebt te doen en ik hoop dan ook dat het dat is.

Mij bekruipt het gevoel “omdat ik geen idee heb wat het werken met VBA betekend (de omvang)” dat ik je opgezadeld heb met een bulk aan werk. Ik ben heel blij wat je voor ons doet maar die verzamelstaat is echt een luxe voor ons, deze luxe weegt niet op tegen een enorme tijdsinvestering. De invulvelden en het invulblad zijn geweldig en zijn voor Ton heel goed leesbaar en handelbaar en ik denk voor veel mensen die klaverjassen met een visuele handicap.
Graag wil ik je nog vragen om de Lay-out iets aan te passen en een opslag plaats aan te wijzen waar de uitslagen blijven staan.

Dank Huib,

Nuib, ik begrijp je ongeduld wel , ik ben dat ook.
ik heb nu even minder leuke dingen aan mijn hoofd.
ik wil het liever niet delen op een openbaar platvorm als dit.
maar maak je geen zorgen , ik ga er straks weer mee verder. :)

Huib, ik zit een beetje met de C knop, wat wil je dat er gebeurt als je de C knop indrukt?
hier wat opties :
alles op de Rij gaat leeg dus score en roem worden gereset.
of : alleen de score verdwijnt als je met de score bezig bent, dus ook alleen de roem verdwijnt als je met de roem bezig bent
of : terug naar de vorige ingevulde stand.
of: ......
of: enz enz

ps ik communiseer met Huib, maar iedereen met een idee is welkom :thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester,

Zoals de C knop nu werkt is perfect.

Ik zou niet zo weten te noemen hoe het beter kan. Tenzij het een programeer probleem is.
Als dat zo is dan mag het wat mij betreft anders.

Groet, Huib

huib, spelen jullie verplicht spelen? (dat houdt in dat de speler links van de deler een kleur kiest en moet spelen)
dan weet de computer wie er speelt , en kan aan de scoren met de roem bepalen of iemand nat is. en dus nat invullen.

of is het minder verwarrend als je zelf de nat knop gebruikt?

Laatst bewerkt:
Beste Sylvester,

Dat is een geweldig idee lijkt mij.
Geld dat ook voor een Mars b.v. als het veld van de tegenpartij leeg blijft?

Geweldig hoor.

Groet,Huib

de computer weet niet of alle slagen gehaald zijn.
ook als er 162 punten behaald zijn hoef je nog niet alle slagen gehaald te hebben.
dus een mars moet je zelf aangeven.
ik neem aan dat je alleen een mars haalt als je alle slagen hebt.

Sylvester,
Als je 162 punten haalt is het altijd een mars toch? Want de roem kan niet doorslag gevend zijn want dat betekend dat er een slag gegaan is door de tegen partij en wij nooit meer komen aan 162 punten.
Groet, Huib

[UOTE=hvanweelden;6290515]Sylvester,
Als je 162 punten haalt is het altijd een mars toch? Want de roem kan niet doorslag gevend zijn want dat betekend dat er een slag gegaan is door de tegen partij en wij nooit meer komen aan 162 punten.
Groet, Huib[/QUOTE]

Hallo Sylvester,
De situatie die jij scherts is vrijwel uitgesloten .De reden is dat er in deze situatie er een troef zeven of acht bij zou moeten zitten zit. Die bij het troef spelen meestal als eerste eruit gaan.
Theoretisch is het mogelijk maar ik het nooit meegemaakt.
Groet, Huib

Goedemorgen Sylvester,

Na een nachtje slapen kom ik nog even terug op de unieke situatie met het spelen van een Mars.
Ik snap dat wanneer er iets unieks is d.w.z. als iets zelden voorkomt en ik eigenlijk zeg dat is te verwaarlozen dus.....

Ik snap ook dat met zoiets de computer niet kan omgaan.

Maar is het een oplossing om in dit unieke geval om dan bij de tegenpartij 1 punt of jokerteken of:confused:te plaatsen om zo aan
te geven dat het geen Mars is dus er géén honderd roem wordt genoteerd?

Groet, Huib

Prima Sylvester,

Ik zal je niet wakker maken, Maar de Oplossing is aan jou
En daar ben ik het altijd mee eens.

Groet, Huib

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan