Klei-animatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Hallo,

het leek me leuk om kleianimaties te maken en ze op te slaan in een AVI bestandje. Om dit mogelijk te maken heb ik een webcam en juiste software nodig. De webcam heb ik al, maar de software is een ander verhaal.

Ik zoek een (liefst gratis) programma dat webcams ondersteund en dat frames kan nemen en ze vervolgens in een compleet AVI'tje kan zetten.
Je weet wel, telkens frames 'fotograferen' en ze vervolgens achter elkaar plakken.

Weet iemand wat?
 
Als je de fotootjes als gif opslaat kan je ze met Unfreeze ( gratis en klein programmaatje frame voor frame inladen en om laten zetten tot een animated gif. Zal wel niet werken voor een lange film :) maar om te proberen is het leuk:)
 
Hiermee kun je AVI's maken van een map met plaatjes die in één map staan.

Het enigste wat je nog moet hebben dan is een progje waarmee je stills kunt maken met je webcam, maar dat moet vast bij de webcam zelf zitten.

Een Progje wat beide tegelijk doet zal je niet vinden denk ik
 
Euh, paintje?
Iets werkt niet aan dat programma, ik kan geen AVI's maken. Ik krijg een ERROR Unable to write output file.
 
En als ik op de create GIF knop druk als ik meerdere plaatjes heb krijg ik een fout met iets van een inbound fout,.
 
ja maar... ik zie hier 3D modelling software!
Ik bedoel dus software om frames tot een AVI'tje te maken, weet je wel?
Of zie ik iets niet...
 
wow vet man. Animation shop is niet alleen gebruiksvriendelijk, maar de kwaliteit die er af komt is ook nog eens geweldig! Thanks man! En trouwens,

Unfreez is ook wel een toffe tool hoor, eindelijk kan ik toffe avatars maken op forum sites!!! :D:D:D

En helaas werkte dat andere programma niet bij mij... :( sorry
 
Ik weet wel een goed programma, maar of het werkt met een webcam weet ik niet, ik heb zelf een animatie gemaakt met een dig camera, deze foto's achterelkaar gezet en als avi weg geschreven! Het programma heet Videomach van Gromada.com en met dit programma kun je vanalles inzetten, zoals frame speed en ook de codecs!


suc6:thumb:
 
Zal ik zeker eens proberen, ik heb nu weinig tijd, ik denk dat ik er in het weekend even naar kijk,
 
Error:Unable to connect to Capture Driver.
Video capture will not be available for this session.

:(
 
Hmmm... wat voor cam gebruik je?
Misschien moet je kijken bij de opties, of nieuwe drivers installeren?
 
Ik gebruik geen Cam recorder.
Ik wilde alleen kijken of 't programma werkt.

Juist ja, drivers installeren....

- dit is geen lopende aardappel, maar een romeinse x.-

:)
 
Uhhh. Heb je wel een camera dan?
En ik ben gewoon helemaal in de ban van aardappels. En vooral als ze lopen. Heeft dus niks te maken met die X hoor :D
 
Ik heb (nog) geen cad camera.
Ben meer in animatie geïnteresseerd dan in drivers.
Maar wilde weten of 't programma werkte.

:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan