• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klein database-je

Status
Niet open voor verdere reacties.

Werkhoven

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Dag allen,

Ik zoek naar een manier om records te updaten.

Tab 1 is de database
Tab 2 toont elke keer een ander records (vert.zoeken voor data, knopje met macro voor +1)

Op tab 1 moet de status worden geupdate door deze in tab 2 in te voeren voor het betreffende record. Is dat uberhaupt mogelijk?

Zie bestandje.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen?

Bekijk bijlage databaseje.xls

Het helpt niet als je eerst een knop met een formule maakt, en vervolgens de bladnaam aanpast :). Maar wat wil je precies updaten? Ik zie niet waarmee.

Zo, jij bent snel! bedankt alvast!
De knop werkt niet meer (nieuw met macro's, stom!).

Ik zou graag willen dat je met de knop elke keer een ander records van blad 1 laat zien (een andere klant).
Als je die dan hebt telefonisch gesproken hebt, kan je in het veld status een waarde zetten die het veld status van diezelfde klant (datzelfde records op bald 1) vult.

Ben ik te volgen?

Nogmaals bedankt!

@Cobbe,

Toevallig staan er geen datums in het werkblad.
Mocht het wel voorkomen dan kun je.....
Code:
ActiveSheet.ShowDataForm
....beter verruilen voor:
Code:
commandbars.findcontrol(, 860).execute

Hierin staan datums genoteerd zo als wij ze gewend zijn, de eerste geeft een Amerikaans formaat.

Bedankt voor de tip, is me nog eens gezegd en alweer vergeten,
zal wel de ouderdom zijn.:)

Bedankt voor de tip, is me nog eens gezegd en alweer vergeten,
zal wel de ouderdom zijn.:)

Ik meende het al dat ik het al een keer aangekaart had........., dan is het ouderdom (daar zijn geen tabletten voor). :D

Dag Cobbe en Harry,

Wat zijn jullie snel zeg!
Heb is nog niet helemaal wat ik zoek, maar dat ligt denk ik aan mijn vraagstelling.
Ik zal hem deze week even beter uitwerken en kom bij jullie terug!

Gr.

bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan