Klein moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert F

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Waar vindt ik het kleinste moederbord ooit? Hoe duur is het?

Groeten.

had me graag zelf een pocket geasambleerd. Maar niet een echte meer een heel kleine computer.

Groeten. waar vindt ik zoiets?

voor een pocket pc zijn ze volgens mij niet zo te koop.
wel mircro bordjes voor die kleine cube pcs

Ja maar ik wil geen pocket pc nee ik zou graag gewoon een heel klein moederbordje vinden om zodoende een echte kleine pc te maken en die dan te gebruiken als pocket pctje (maar dan niet met pocket software).

Linken? Groeten.

Zoek naar mini-ITX moederborden, dat zijn kleine.

170x170 mm

En dan is er ook nog nano-ITX van via

VIA's Nano-ITX form-factor measures just 4.7 x 4.7 in. and represents the "smallest standard platform with full PC functionality

ís ongeveer 125x125 mm (grootte van een CD jewel case)

Laatst bewerkt:
Hoe duur moge zoiets zijn? goedkoop of niet heel duur omdat het weinig gevraagd wordt?

zo had ik het nog niet opgezocht Bedankt.

Lijkt me beter om op deze manier zelf een pocketje samen te stellen dan er een kant en klaar te kopen. Zo bespaar je en heb je volledige compabiliteit met andere pc programma's.

Wat vinden jullie?

Groeten.

Lijkt me beter om op deze manier zelf een pocketje samen te stellen dan er een kant en klaar te kopen. Zo bespaar je en heb je volledige compabiliteit met andere pc programma's.

Het lijkt me een leuk project, maar ik heb geen ervaring met pocket PC's. Lijkt me overigens wel dat je beter voor een mini-ITX dan een nano-ITX kan kiezen als je compatibiliteit wilt. Alleen wordt het spulletje dan wel iets groter.

idd waarom is de mini beter dan nano? welke compabiliteit boet ik dan in?
Groeten.

nano-ITX = ingebouwde processor

mini-ITX = Socket 478 = Pentium 4 processor

Je kunt mijns inziens als je compatibiliteit wilt hebben, beter gaan voor een P4 processor (die je hebt in meerdere soorten / snelheden) dan voor een moederbordje met ingebouwde processor, waar je geen keus hebt wat je erop zet. P4 wordt nagenoeg door alles ondersteund, van die VIA processor heb ik geen idee, maar er zijn voorbeelden genoeg van voorgebouwde apparatuur met compatibiliteitsproblemen. Die kan je omzeilen doordat je op een mini-ITX moederbord iets meer mogelijkheden hebt dan op een nano-ITX.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan