Klein probleempje nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

halsangel

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heey op mijn nieuwe computer het ik een klein probleempje met games.
Als ik simpele games speel zoals age of empires, 18 wheels of steel haulin en http://maidmarian.com/tank.htm

Dan gaat het spel 20 seconden vloeiend en dan 10 seconden schokkerig en dat de hele tijd. Ik denk niet dat het aan mijn PC ligt.

Ati Radeon 2600XT
AMD Athlon x2 6000+
2048 intern geheugen
ASUS M2N - X plus moederbord.

Weet iemand hoe dit kan? Heb naar mijn weten alle drivers van het cdrommetje geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
als je denkt dat het niet aan de pc ligt
vraag ik me af waar het dan wel aan moet liggen:confused::o

Oke :Pverkeerd opgeschreven.:o
Ik bedoel dat het niet aan de hardware kan liggen als die goed geinstalleerd of niet kapot is

Alle drivers van het cdtje zeg je...

Misschien een idee om je videokaart drivers eens te updaten?

Inderdaad videokaart drivers en helpt dat niet zou ik eens naar de voeding kijken van je nieuwe systeem.

Want zoals aangegeven in je andere topic heb je een mooi nieuw systeem gekocht, alleen die voeding (Voeding: ATX Midi Tower 400Watt Mundo) heb ik nog nooit van gehoord en is volgens mij nou niet echt een goed A-merk

Hmm.. ooke want hij zat standaard ingebouwd in die kast. Maar hoe kan een voeding dan invloed hebben op de snelheid van je games (of computer),, want nu ik niks speel is alles gewoon snel en goed.

Let wel: ik zeg niet dat de voeding het probleem is, maar wel dat het een probleem KAN zijn.

Bij games moet de videokaart veel harder werken en gaat dus meer stroom gebruiken.

Is de voeding niet krachtig of stabiel genoeg, dan levert dat problemen op

Oke, maar een simpel Flash spelletje op internet zou toch geen probleem moeten leveren:o

En heeft iemand misschien nog een ander idee wat het zou kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Uhmmm,

ik heb hetzelfde probleem met het zelfde moederbord.

hier is wat ik gedaan heb.

ik heb alles vervangen behalve de processor. (ik klus een beetje bij met pc's dus ik heb de onderdelen op voorraad liggen)

ALLE drivers zijn up to date (besturingssysteem Win XP 32Bit home)

nu het vreemde, als ik de AMD X2 6000+ soc AM2 er uit haal en vervang voor een AMD Phenom 9500 is er geen probleem en draait alles goed.

heb het gestest met Call of Duty 4 en Crysis. (toch wel zware games)

nu als ik de processor weer terug plaats is het probleem er weer......heb het ook al met een andere 6000+ geprobeerd en het zelfde probleem is er, dus aan de processor kan het niet liggen.

een van jullie enig idee?

oh and ps. ik heb een 600W recom voeding.

Laatst bewerkt:
Kan even niet op de site van Asus (zoals gebruikelijk:evil:) maar misschien is er een bios upgrade voor de ondersteuning van die processor

Ja driver ook geupdate maar nog steeds geen resultaat..

Is die bios update ook nuttig voor mijn systeem dan ?:P
Want bij Quake 3, en Wolfenstein ET heb ik hetzelfde probleem, Toch wel vervelend aan het worden:shocked:

En @ Calibra24 is jou voeding een goede voeding of A-merk?

Laatst bewerkt:
Niet de driver van de videokaart, de firmware van het moederbord;)

Recom is een goede stabiele voeding veel gebruikt onder gamers........trouwens ben nu wel op de site van asus en ga de laatste bios eens proberen.....geef me even wat tijd...ik laat weten hoe het gaat

Met die driver geupdate bedoelde ik die videokaart:P

En nu dan maar hopen dat die bios upgrade (of firmware?:P) het probleem oplost. Ik wacht dan maar ff op het resultaat van calibra24:thumb:

heb zojuist de bios ge-update naar versie 0303.ROM moet even rebooten en bios instellen......dan zal ik eens een game starten....geef me 15 minuutjes.

zojuist geprobeerd met de game Soldiers of Fortune-Payback , Crysis en Call of Duty 4.

nog steeds 10 seconden vloeiend en dan komt het stotteren weer.

heb ook even geprobeerd om de affiniteit van de 2 cores in te stellen op 1 core en of ik nou cor 0 of core 1 pack het probleem blijft.

ik heb even geen idee meer....mischien iemand anders?

ik kijk morgen als ik terug kom van mijn werk wel weer even naar dit forum en de pc.

hummmmmm,

na wat zoekwerk lijkt het erop dat dit moederbord maximaal de AMD64 X2 5600+ ondersteund en tijdens het zoekwerk op internet (diverse zoekmachines) kwam ik erachter dat meerdere mensen dit probleem hebben met deze combinatie, dat verklaart dus ook waarom alles het wel goed doet met een AMD Phenom 9500 processor want die word wel ondersteund.

linkje naar de CPU support list.
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us&model=M2N-X%20PLUS

**heb zojuist het hele zwikkie geinstallerd op een Asus M2NE-SLI moederbord (zelfde prijsklasse) en het draait nu zonder problemen, ik hoop dat ik hiermee jou ook wat meer nuttige informatie heb gegeven Halsangel.**

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan