Klein probleempje, onboard beeld kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

levenloos13

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hallo helpmij,
Ik had een pc van een vriend hierstaan en daar was het onboard beeld van kapot.
Hij zat los dus ik probeerde hem te solderen en toen kwam er een stukje soldeer achter op het moederbord!
Ik had de hele computer uit elkaar gehaalt om alles er weer goed in te doen!

Toen had ik alles erin en wou ik de pc aandoen en dan gaat heel snel het groenen lichtje branden en daarna 1 sec later het rooie lichtje en toen ging de pc weer uit!

Wie weet hier de oplossing voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap de topic eigenlijk niet zo goed,"Klein probleempje"
Volgens mij heb je een groot probleem.

Maar leg eens uit, waar gaat het eigenlijk over.

Een onboard beeld is mij niet bekend, tenzij je het beeldscherm van een laptop bedoeld :confused:

Wat heb je proberen te solderen ?

De connector van waar je je beeld in moet doen.

Maar ik heb nu alles weer aan de praat maar nu krijg ik geen beeld terwijl ik er een pci videokaart in heb gedaan.

1 lampje gaat branden en de andere gaat niet knipperen.
En het toetsenbord kan ik ook geen lampjes aanzetten!

De connector van waar je je beeld in moet doen.

Maar ik heb nu alles weer aan de praat maar nu krijg ik geen beeld terwijl ik er een pci videokaart in heb gedaan.

1 lampje gaat branden en de andere gaat niet knipperen.
En het toetsenbord kan ik ook geen lampjes aanzetten!

Heb je de hardeschijf goed aangesloten??

Groetjes Stephan

Ja alles zit goed aangesloten!

Ik hoor ook gewoon alles starten, Hardeschijf, Processor koeling, etc!

Oke heel erg bedankt!
Maar het hele verhaal is dit....

Die vriend van mij wist niet dat je die 2 beeldscherm pinnetjes moest losschroefen dus had ze niet losgeschroeft en probeerde de beeldkabel eruit te trekken.
Zo is dus de hele onboard beeld stuk gegaan...

Het beeld deed het toen nog als je iets er tegenaan zetten zodat de kabel scheef was.
De aansluiting voor beeld zat ook los.

Tot op een keer belde hij mij van ja Jordy me beeld is nu helemaal stuk,
Ik op zoek naar een pci videokaart en die erin gedaan en de hele pc opnieuw in elkaar gezet en nu dit!

Laatst bewerkt:
De connector zit vast op de videokaart of onboard videokaart op het moederbord. Deze connector zal je niet zo gauw stuk maken lijkt me.

Het zal eerder de vga connector zijn van de videokabel die stuk getrokken is.. Vervang deze eens.

Oke heel erg bedankt!
Maar het hele verhaal is dit....

Die vriend van mij wist niet dat je die 2 beeldscherm pinnetjes moest losschroefen dus had ze niet losgeschroeft en probeerde de beeldkabel eruit te trekken.
Zo is dus de hele onboard beeld stuk gegaan...

Het beeld deed het toen nog als je iets er tegenaan zetten zodat de kabel scheef was.
De aansluiting voor beeld zat ook los.

Tot op een keer belde hij mij van ja Jordy me beeld is nu helemaal stuk,
Ik op zoek naar een pci videokaart en die erin gedaan en de hele pc opnieuw in elkaar gezet en nu dit!

Na ik ff heb nagedacht dacht ik het volgende, heb je de chipset drivers wel geinstallerd want die bestuurt de PCI Bussen

Groetjes Stephan

Hij geeft aan:

Klik nu op een toets als u wilt opstarten vanaf een cd

Ik heb dit gedaan en me schijf geformateert en xp geinstaleert dan start de pc opnieuw op en dan blijft ie daar hangen!

Hij geeft aan:

Klik nu op een toets als u wilt opstarten vanaf een cd

Ik heb dit gedaan en me schijf geformateert en xp geinstaleert dan start de pc opnieuw op en dan blijft ie daar hangen!

Ok dan blijf ik voor je zoeken heeft het trouwens dan we geholpen die Chipsetdrivers geinstallerd

Nee ik had de hele computer nog is opnieuw in elkaar gezet en toen werkte het beeld via de pci videokaart maar ik kwam windows niet in dus d8 ik laat ik xp erop gooien omdat ik tog al niet verder kwam en nu kom ik evengoed nog niet verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan