Klein probleempje sinds nieuwe versie FF (3.5.7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmi

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Sinds ik FF geupdate heb naar de laatste nieuwe versie is er een detail aan de (toekomstige) website van een klant veranderd dat mij toch wel stoort ..

Foto-OIO6UAPG-D.jpg

Het kleuverloop naast de header van donkerbruin naar het lichtbruin is oké. Maar nu is er plots nog een extra kleur tussen gekomen (ter hoogte van het menu) en dit is niet de bedoeling. Het is dus de bedoeling dat kleur 1 stopt gelijk met de header en dat dan kleur 3 begint.

(CSS te vinden op http://www.kimagine.be/beebieboontje/wp-content/themes/test/style.css)

Ik heb er geen flauw idee van waarmee je die bruine kleuren maakt. Daar is zo geen zinnig woord over te zeggen, zonder de html. Is het een van die png's? 'n Achtergrondkleur? ...? Hoe heet die div (als het 'n div is) die bruin is?
Heb je 'n link naar de code online?

De overbodige kleur(code) gebruik ik voor zo ver ik weet enkel voor de bruine border rond het geheel .. Daarmee dat ik ook niet begrijp waar het vandaan komt.

In bijlage alle code. In het begin was dit probleem er dus niet, het is pas sinds ik mijn FF geupdate heb. In de nieuwste Safari is het nu ook.

Heb de code even in bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Om maar gelijk 'n zeer deskundige verklaring te geven: ik snap er helemaal niets van.
Ik kan die fout van jou niet reproduceren, het blijft bij mij allemaal zoals het hoort. (Opera 9/10, Firefox 3.0/3.5.7, Google Chrome, Safari, IE 6/7/8).

Maar ik zie in Firefox 3.0 die op Linux draait wel iets vreemds, wat ik nog nooit heb gezien.
Als ik in Firebug (Firefox-extensie) op dat blauwe pijltje van Element inspecteren klik, lijkt de hele body iets raars te gaan doen. De achtergrondafbeelding wordt 'n tweede keer weergegeven, lijkt het.
De bovenste groene rand van de achtergrond-afbeelding wordt nogmaals weergegeven, zo'n 12 mm onder de eerste rand. Het bruin van die afbeelding komt (daardoor?) ook lager te staan. Ongeveer zoals bij jou, maar niet met 'n tussenkleur, maar gewoon het bruin van de achtergrond-afbeelding. En ook niet zo laag als bij jou.

Het lijkt erop alsof de body 'n tweede keer opnieuw op het scherm wordt gezet, maar dan iets lager. De rest blijft vreemd genoeg op precies dezelfde plaats staan: menu, content, alles.
Dit vreemde verschijnsel verdwijnt als ik bij #wrap de marge aan de bovenkant van 35px naar 0 verander.

Als ik aan de body 'n border van 1px geef, stopt het ook. Je zou haast denken dat de body een of andere onzichtbare border krijgt, op een of andere vreemde manier. Of dat de marge aan de bovenkant van #wrap boven de body wordt gezet. Of boven de achtergrond-afbeelding in body.
Maar dat is puur raden, want ik snap er niets van.

In de nieuwste Firefox op Windows gebeurt dit niet.
Misschien kan dit je op 'n spoor zetten? 't Is in ieder geval iets wat ik niet ken van Firebug.

Toch maar even 'n afbeelding gemaakt:
probleem.jpg

Edit: ben trouwens uiterst nieuwsgierig wat 't nou was, als je daar achter komt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het uitgebreide mee-denken ;)
Heb nog wat zitten zoeken maar begrijp er ook nog altijd niks van ..

Heb je ook geprobeerd aan de body aan de bovenkant 'n border van 1 px te geven in de kleur van de achtergrond van de body? Dat leek iets te doen bij mij, hoewel het natuurlijk geen echt nette oplossing is. Als het al werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan