Klein probleempje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Relleboer

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

ik heb een data base met 6 kolommen. De eerste vier geven kleurgroep, Ral shade, applicatie en product type. De laatse twee product code en dosering.

Nu is het de bedoeling dat je de eerst vier kolommen gebruikt om de laatste twee te vinden. Maar ik heg geen flauw idee hoe.

dus bv als ik 1000 - yellow, Ral 1016 , siding , lead free gebruik als zoek voorwaarden

dan moet hij het volgende bv vinden

452617 0.15%
93020 0.3%
ect

Ik heb het bestand toegevoegt en ik hoop dat iemand mij de goeie kant op kan helpen en de vraag duidelijk genoeg is

Bijlagen

Wigi,

Ik weet hoe ik het gewoon in excell kan doen maar ik zou het via VBA via het userform willen doen wat nij het bestand bij zit om de database zoveel mogelijk formule vrij te houden omdat ik niet de enigste ben wie ermee gaat werken. En ik vind het een stuk netter tevens geeft het mij dan ook de mogelijkheid om het op andere toepassingen te gebruiken. Maar helaas heb ik geen ervaring met zoek functies in vba.

OP het forum heb ik het helaas ook niet kunnen vinden omdat hij argumnet voor argument moet kijken of het moet worden weergegeven in formulier main. Ik heb de userforms er allemaal in staan al en het inserten van nieuwe informatie werkt al perfect alleen nu het zoeken nog.

Hopelijk kun jij me op weghelpen. Ik vraag niet om de hele oplossing maar wel graag help om op weg te komen.

Jan-willem

Dan zou ik (op de achtergrond) een Autofilter zetten op de gegevens. En tellen hoeveel regels voldoen aan de gestelde voorwaarden.

Op mijn site heb ik ook ergens Autofilter gebruikt: ga naar Excel-sectie, dan VBA-code, dan Splits kolom naar tabbladen. Je moet niet de hele code doorspitten, enkel het deel met de Autofilter.

Wigi

Wigi toch nog een vraagje. Hoe kan ik in een listbox de waarden laten zien die het autofilter geeft zonder dat de listbox alle tussen liggende waarden ook laat zien.???????

Hopelijk weet jij het want ben nu bijna klaar.

Ps zou jij de macro's willen doorlopen om te kijken na stomiteiten en tips geven hoe hat makkelijker/duidelijker kan.

Thanks alvast

Bijlagen

heb nu al de hele middag foroms gelezen maar volgens mij zijn er veel mensen met het zelfde probleem en behalve de gefiltered waarde köpieren na een ander blad en via daar in de listbox zetten heb ik niet gevonden.

Wigi weet jij misschien wel de oplossing. Ik weet ook wel weer wat te verzinnen wat ik wil.

nou ja ik hoop dat jij een oplossing weet voor mij probleem.

alvast heel erg bedankt

jan-willem

Hier ga je ook wat aan hebben. Zie de regel met
Code:
.SpecialCells(xlCellTypeVisible)
erin. Die geeft een range (bereik dus) met alle zichtbare cellen (dus uitgefilterde cellen).

Wigi

Hellllllllllllllllllllllllllppppppppppppppppppppppppp

Code:
Sub vulkeuzelijst()
Sheets("database").Select
Dim lijstbereik As String
Dim lijst As Range

Set lijst = Range("e2:f" & Range("f65536").End(xlUp).Row).SpecialCells(xlCellTypeVisible)

lijstbereik = lijst.Address
listbox1.RowSource = lijstbereik
End Sub

dit is de code om de listbox te vullen maar op een of andere manier werkt hij niet goed.

Het moet volgens mij in het laatste stukje van de code zitten want het selecteren doet hij goed alleen hij geeft niks weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan