Klein schermpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elektron

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Nadat mijn broer op de Windows XP computer JSF Flight Simulator wilde opstarten werd ineens het scherm heel klein, ongeveer 1/9 van het totaal in het midden. Het ligt aan de computer, want met een andere monitor was er precies het zelfde probleem. Bovendien is de taakbalk wel aangepast aan de grote van het kleine gebiedje. Ik heb al geprobeerd om met RMB->Eigenschappen->Instellingen de resolutie te wijzigen, maar dat gedeelte zit buiten beeld. Volgens mijn broer zitten de instellingen in MS-DOS mode, maar dat lijkt mij niet kloppen, want XP is NT-gebasseerd en bovendien heeft MS-DOS niet zo'n klein schermpje. Weet iemand het op te lossen, en welke bestanden moet je wijzigen om de resolutie te wijzigen, of is het niet zo als Linux en word het register gebruikt?

heb je al gekeken hoe de instelling van je videokaart staan.
rechtermuisknop op het bureaublad en dan eigenschappen
dan instellingen.
kijk eens welke resolutie je daar hebt staan.
schuifknop iets naar links bewegen en je scherm zou groter moeten worden.

Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat gedeelte van eigenschappen viel buiten het kleine rechthoekje.

Opstarten in veilige modus, de drivers eruit halen, rebooten en de laatste drivers van de videokaart ophalen en installeren, zou kunnen helpen.

Ik heb in de veilige modus de resolutie van 800x600 veranderd naar 1024x768, maar toen besefte ik dat als ik de nieuwe drivers wilde installeren ik op het internet moest. Daarvoor starte ik op in de veilige modus met netwerk mogelijkheden. Het opstarten daarvan bleef echter steken bij een leeg zwart scherm met een knipperende horizontale cursor. Dat gebeurt nu ook bij de normale veilige modus. Welke drivers moet ik eruit halen? Bedoel je de .sys bestanden uit %SYSTEM32%/drivers of de nVidia drivers van www.nvidia.com?

In veilige modus de resolutie veranderen werkt niet meer als je in normale modus opstart, of de software deinstalleren of de nv bestanden uit de windows\system32 map jassen.

En de drivers idd bij nVidia ophalen.

Ik kan nu niet meer in de veilige modus komen. Het enige wat ik zie is een horizontale knipperende cursor. Maar jullie hoeven niet meer te helpen, want mijn vader vindt het te lang duren en brengt de computer weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan