• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klein stukje VBA dat waarschuwing geeft bij verkeerde invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent2

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2005
Berichten
27
Goedemiddag,

In een Excel-sheet heb ik een klein stukje VBA staan dat na invoer in een bepaalde kolom, automatisch terugschakelt naar een ander tabblad. Nu wil ik hier nog een kleine controle aan toevoegen, maar ik heb geen verstand van VBA en krijg het dan ook niet voor elkaar. Er wordt een getal ingevoerd in kolom 7 (kan elke rij zijn) en dan moet gekeken worden of de invoer van dat getal niet leidt tot een celwaarde < 7 (in diezelfde rij maar dan 8 kolommen verder). Wanneer dit toch het geval is, moet er een waarschuwing komen.

Dit is mijn werkende code:

Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

  If Target.Column = "7" Then
  
  Sheets("THT-controleblad").Select

  End If
End Sub

Dit is mijn poging tot het bereiken van het gewenste resultaat:

Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

  If Target.Column = "7" Then
  
    If Target.Column+8 < 7 Then
      MsgBox "Controleer de ingevoerde waarde"
    End If

  Sheets("THT-controleblad").Select

  End If
End Sub

Wie wil er even de tijd nemen om mij verder op weg te helpen?

Alvast bedankt!

Vincent
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze eens:
Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column <> 7 Then Exit Sub
    
    If Cells(Target.Row, Target.Column + 8) < 7 Then
        MsgBox "Controleer de ingevoerde waarde"
    Else
        Sheets("THT-controleblad").Select
    End If
End Sub
 
Probeer deze eens:
Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column <> 7 Then Exit Sub