klein thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiadk

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Ik heb een vraag in verband met een router en een laptop en printen enzo.
ik heb gisteren een laptop gekocht een acer aspire(welk model kan ik even niet zien )En heb daarbij ook nog een router :lynksis wrt54g en die heb ik niet aangesloten aan mijn modem maar aan een switch: netfear fs105.

Ik heb op de splitser mij ps2, router, pc aangesloten. Nu wil ik graag van mijn laptop ook in de harde schijf van mijn computer kunnen en ook kunnen afdrukken. Zou dit kunnen? :confused:( de vaste pc mag niet in de router zitten)

alvast bedankt

Snap niet dat je eerst de router niet aan sluit op je modem en dan de switch er tussen kun je normaal gewoon printer delen op je netwerk.

Ja ik weet dat ik dat beter kan doen maar dan kan ik moeilijker nachts en als k mijn laptop niet gebruik de router uitzetten. Is er dan geen andere mogelijkheid?

ik weet wel hoe je je harde schijf kan delen,

dat doe je door eerst al je computers op een thuisnetwerk te zetten,
dan bij deze computer C:bijvoorbeeld, en dan rechtermuisknop C: en dan delen en beveiliging en delen.

als dat gebeurt is ga je naar je laptop, rechtermuisknop op deze computer en netwerkverbinding maken, en dan wijst het zichzelf

Je kunt de switch er tussen weg gooien router er tussen en de switch weer gebruiken voor ps2 dan kan de hub weg dus wat betreft energie verbruik maakt het niet veel uit.
Switch werkt beter dan hub.

Laatst bewerkt:
Dat wist ik maar omdat die router niet de hele dag moet te staan stralen had ik dat systeem gebruikt. Want ik ga de laptop niet veel gebruiken een 1uurtje per dag misschien. En dan zou dat gemakkelijk geweest zijn.

ik weet wel hoe je je harde schijf kan delen,

dat doe je door eerst al je computers op een thuisnetwerk te zetten,
dan bij deze computer C:bijvoorbeeld, en dan rechtermuisknop C: en dan delen en beveiliging en delen.

als dat gebeurt is ga je naar je laptop, rechtermuisknop op deze computer en netwerkverbinding maken, en dan wijst het zichzelf

ik heb eens op mijn computer gekeken en dan komt er een scherm waar je daar van alles over. maar ik weet niet wat ik moet hebben ( vaste pc: ms windows vista ultimate en de laptop home premium.

Hier heb ik hem bij gestoken normaal gezien toch
ik heb gezien dat hij er toch niet bij zit ik dacht dat ik het juist had gedaan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan