klein vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximo

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
Berichten
24
ik moet adsl aansluiten bij mijn schoon ouders nou heb ik de splitter aangesloten beneden op de hoofdwandcontactdoos boven hebben ze ook een telefoon nou willen ze dat ik de splitter boven aan sluit op de wandcontactdoos boven wat niet de hoofdcontactdoos is en boven en beneden telefoon hebben KAN DAT
 
p.s. heb het dus aangesloten zoals op deze foto
 

Bijlagen

  • img_129.png
    img_129.png
    58,8 KB · Weergaven: 76
Ik heb hem zelf ook gewoon boven aangesloten en heb gewoon boven en beneden telefoon en kan boven gewoon internetten.

Je moet het gewoon uitproberen en uittesten of alles dan werkt.
Werkt het niet herstel je alles weer in oude staat.
 
In de uitleg van het aansluiten van ADSL staat altijd dat de splitter eerst aangesloten dient te worden en dan de rest van de apparatuur.

dus daar waar de kpn kabel het huis binnenkomt daar sluit je de splitter aan. vanaf daar ga je naar het adsl moden en vanaf daar ga je verder met het aansluiten van de telefoon, je kunt dan gewoon beneden en boven bellen met de telefoon zoals dat voorheen ook al was.
Zoals Lucky Fred het doet zou IK het dus niet doen.
Ik zou het doen zoals het hoort en vooral bij een ander.
Als het op een gegeven moment niet meer werkt dan kun je weer naar de schoonouders toe.

En vanaf B3 kun je ook de telefoon naar boven aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Werk volgens de methode van puppie.

De toegestande totale lengte van de kabel tot B1 is beperkt (zie instructie).
Dit houdt al in: benede zo kort mogelijk houden.

Het modem plaats je in de buurt van je PC.

Op B3 zet je een splitser, zeg maar een blokje waar je 2 telefoons op aan sluit, 1 lijn voor beneden en de andere lijn trek je met de lijn van B2 / modem naar boven.

Zo heb ik het opgelost. En op de lijn boven kun je uiteraard weer een blokje zetten voor een 2e telefoon.

succes
 
Geplaatst door puppie
In de uitleg van het aansluiten van ADSL staat altijd dat de splitter eerst aangesloten dient te worden en dan de rest van de apparatuur.

dus daar waar de kpn kabel het huis binnenkomt daar sluit je de splitter aan. vanaf daar ga je naar het adsl moden en vanaf daar ga je verder met het aansluiten van de telefoon, je kunt dan gewoon beneden en boven bellen met de telefoon zoals dat voorheen ook al was.
Zoals Lucky Fred het doet zou IK het dus niet doen.
Ik zou het doen zoals het hoort en vooral bij een ander.
Als het op een gegeven moment niet meer werkt dan kun je weer naar de schoonouders toe.

En vanaf B3 kun je ook de telefoon naar boven aansluiten.

Ja dat dacht ik eerst ook, maar dan heb ik wel een telefoonlijn van 20 meter nodig om bij mijn pc te komen.

De aansluiting van zowel beneden als boven zit bij ons op de hoofdaansluiting, waardoor het in dit geval geen verschil maakt of ik de splitter beneden of boven plaats.

Als de telefoon gaat komt ie beneden rechtstreeks via de hoofdaansluiting dus zonder splitter binnen en boven ook via de hoofdaansluiting, maar dan met splitter.

Deze wijze van aansluiten levert verder dan geen problemen op.
Heb nog nooit problemen gehad met telefoon of internet.

De aansluiting kan natuurlijk verschillen per woning.
 
Lucky Fred,

Dan heb jij in principe thuis maar 1 telefoon aansluiting, m.a.w. beide telefoontoestellen gaan gelijktijdig over.
 
Dat klopt, wij hebben geen ISDN of telefooncentrale.
Daar is toch ook geen sprake van geweest? In ieder geval niet mijnerzijds.

Of stond dat in dat plaatje?
Ik heb hem wel geopent, maar daar was niets te zien op mijn PC.
Als dat inderdaad het geval was gaat mijn methode waarschijnlijk inderdaad niet op. Mijn excuses hiervoor.

Groetjes,

Fred
 
Laten we aub de vraag van maximo niet vergeten.

Dus maximo: de splitter kan in principe boven, maar in de handleiding voor de installatie staat iets over het max. aantal meters van hoofdwandkontaktdoor tot B1.
Is dat minder dan de aan te leggen lijn, doe het dan, en trek van boven een lijn naar beneden via een verdeelstuk. In het meer dan kun je een probleem verwachten (hoeft niet)

Weet je het aantal meters tot de splitter niet: reageer en ik zoek morgen wel even hoeveel de toegestane afstand tot mijn splitter is.

Overigens: wie heeft eea geleverd, en welke splitter / welk modum?? En kreeg je een kabeltang geleverd met enkele dopjes die je in de telefoon kunt prikken?

math wenders
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan