Kleine grijze strepen op LG FLATRON E2242.

Status
Niet open voor verdere reacties.

giannidw

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Het zijn grijze strepen die horizontaal op en neer bewegen, best wel snel.
Zou dit komen door de videokaart, door de VGA kabel, of door het beeldscherm zelf?
Is er een verschil als ik DVI gebruik? Want er zit 1 VGA, 2 DVI en 1 HDMI aansluiting op mijn videokaart.
Als ik de VGA kabel aansluit op de VGA aansluiting van mijn moederbord krijg ik al helemaal geen beeld, is dit ook normaal?
Moederbord is GA-H61MA-D2V

En dan nog een vraag, mijn processor (Intel Core i5 3450) heeft een functie waardoor hij kan dienen als grafische chip.
Ik heb een videokaart, maar ik wil bij sommige games niet dat de videokaart gebruikt word maar juist de processor.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar moet krijgen? Videokaart is Gigabyte Geforce GT 640.

Alvast bedankt, Gianni.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zou de verschillende aansluitingen eens kunnen proberen, evt. met een converter.
En misschien dat je een andere monitor kunt gebruiken om te kijken of en waar het probleem écht zit.

Wat je tweede vraag betreft, de onboard video kaart moet aangezet worden in het bios.
Er bestaat software om te kunnen schakelen tussen de onboard, en anderzijds de dedicated videokaart, maar dit is alleen mogelijk van af Intel chipset z68.
Je zou dan dus een ander moederboard moeten hebben die dat ondersteunt, bijvoorbeeld DEZE

Ik heb mijn tv aangesloten via de HDMI poort, maar dan heb ik er geen last van.
Alhoewel de tv ook 1080p is is het beeld op mijn tv toch vager en past het er niet helemaal op.
Maar zou dat wat uitmaken dan, van VGA naar VGA, of van DVI naar VGA, of van VGA naar DVI?

Een tv die aangesloten is op HDMI zou een haarscherp beeld moeten geven.
Wat de afmeting betreft; die kun je evt. aanpassen in Nvidia Control Panel, ik bedoel dan niet de resolutie maar meer uitrekken of juist laten krimpen.

Wat de converter betreft, die stelt je in staat om alle aansluitingen te testen.

DVD naar DVI maakt niets uit, VGA naar VGA ook niet, maar VGA naar DVI wel, omdat VGA slecht overweg kan met resoluties boven de 1000 x1000 pixels, het beeld word dan wat waziger.

Hoe kan het zijn dat mijn tv dan zulk slecht beeld geeft? Want dat aanpassen met NVidia had ik allang gedaan...

Heb je de drivers up to date ?
Die kan je HIER downloaden.

Anders misschien toch een andere kaart proberen, heeft wel met de videokaart te maken.

Ik heb geen andere kaart...

Edit: een vriend van mij heeft hetzelfde probleem, met hetzelfde scherm... Hij had ook de kaart verwisseld maar het was nog steeds..

Laatst bewerkt:
Een tv die aangesloten is op HDMI zou een haarscherp beeld moeten geven.
Wat de afmeting betreft; die kun je evt. aanpassen in Nvidia Control Panel, ik bedoel dan niet de resolutie maar meer uitrekken of juist laten krimpen.

Wat de converter betreft, die stelt je in staat om alle aansluitingen te testen.

DVD naar DVI maakt niets uit, VGA naar VGA ook niet, maar VGA naar DVI wel, omdat VGA slecht overweg kan met resoluties boven de 1000 x1000 pixels, het beeld word dan wat waziger.

Terwijl een fullHD monitor altijd als fullHD weergeeft hebben TV schermen nog weleens de meening om een beel te pimpen: dat wil zeggen 4:3 televisiesignaal wordt breedbeeld en 16:9 wordt formaat vullend opgeblazen.
Misschien staat de tv in zo een opblaasmode? Daar zou ik zoeken.

Pak je monitor en bezoek eens een vriend, waar je je scherm kan testen. Of misschien komt een vriend met een laptop en het juiste kabel bij jouw langs.

Ik heb mijn tv aangesloten via de HDMI poort, maar dan heb ik er geen last van.
Alhoewel de tv ook 1080p is is het beeld op mijn tv toch vager en past het er niet helemaal op.

Ben ik in de warrie zeker...

Maar wel als ik de TV aansluit met VGA. Nu past het beeld wel op de TV, wat met HDMI niet het geval was...

Lekker dit. Nu wil ik de pc opstarten, zet ik mn 2 schermen aan (gewoon scherm en tv dus) en de tv gaat wel aan en dat zie je want het beeld licht een beetje op, maar er komt geen beeld. Ook de menu knoppen doen niks, het beeld blijft hetzelfde.
Wat moet ik hier nu weer mee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan