kleine icoontje van bestanden weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hoi iedereen!

Ik heb recent MS Office 2013 Geïnstalleerd, daarvoor heb ik eerst de oude versie (2007) verwijderd en daarna de nieuwe versie erop gezet. Nu zit ik met het 'kleine probleempje' dat bestanden die door MS Office geopend moeten worden (ppt, docx, acdb, ...) geen icoontje meer hebben. (voorbeeld in afbeelding) Heb al wat zitten googlen, maar de oplossingen die ik gevonden heb hielpen niks (bij standaardprogramma's staan de juiste programma's bij de juiste extensies, en IconCache.db heb ik ook al verwijdert) .. Kan iemand me helpen?

kapot icoon.png

Alvast bedankt!

Je geeft aan bij de standaard programma's staan de juiste extensies, maar heb je ook geprobeerd het juiste programma opnieuw toe te wijzen?

Openen met...> bladeren > program files > microsoft Office > juiste programma zoeken.

Heb ik ook geprobeerd.. Wat ik wel raar vind ook, is als ik het volgende doe:
selecteer excel bestand - openen met - en dan komt de lijst

hier staat dan excel (desktop) met wel het juiste icoontje..

Bedankt voor het snelle antwoord, maar het heeft niet geholpen.. Heeft u nog tips? :)

Laatst bewerkt:
hmm, nee helaas niet. Zo kan ik het vaak op het werk oplossen bij de mensen die ons om support vragen.

Verwijder nogmaals de iconcache.db gevolgd door een schoonmaak van ccleaner.
De thumbnails cache e.d. moet dan geleegd worden etc...

CCleaner gebruiken

Download of Update
51a72c6334c99-ccleaner16.png
Ccleaner

Start CCleaner op.

• Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.

Hoi Dorado!

Bedankt voor de oplossing, nu is het wel gelukt! Had vorige keer Ccleaner niet laten lopen, blijkbaar heeft dit geholpen :)

Super bedankt en vriendelijke groetjes

Pukkiee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan