Kleine menuvensters Windows 11

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Na computerproblemen nieuwe gekocht met Win11.

De menu's zijn extreem klein, vooral in Office. Ik heb de tekengrootte al op 137%, en veel wordt groter, maar niet de menu's, bv. spellingcontrole. Erg vervelend. Iemand een tip? Dank.
 
Zou eens kijken naar de beeldschermresolutie.
 
Ik heb heel veel keuzen. Heb je advies? Ik heb wat zitten spelen maar kom er niet echt uit. Ik heb een AcerAL1916W monitor.
 
Heb je deze monitor?
Is een oudje met VGA analoge ingang en dat is gewoon af te raden. :( Resolutie zou moeten staan op 1440x900.
Zou een "normale" digitale Full HD hdmi monitor kopen.
 
Tip is toch echt een normale digitale monitor kopen.... ;)
 
Wat krullenbol schrijft zal/kan de oorzaak zijn. Ik heb een nieuwe pc met W11 en hetzelfde probleem. De menu's zijn belachelijk klein. Ik had het op dit forum al ook aangekaart en heb duizend dingen geprobeerd maar is niet opgelost.
 
Of bij de kringloop, voor 3-4 tientjes staan er basic full HD schermen 22-24 inch. Ze zijn altijd wel snel weg, zeker als er HDMI op zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Samsung 27/28 inch en de resolutie staat met W10 vga aansluiting NVDIA videokaart op 1024 x 768 en het beeld is 100% goed, zeer duidelijk en perfect voor mij!
 
@Senso Je hebt dus dat probleem in menu probleem Win11 niet meer?
Was de monitor dat wat de doorslag gaf?
 
Ja, was dat maar waar. Op de nieuwe pc met W11 is het een grote ellende met die instellingen. Dat is inderdaad met twee HDMI kabels die naar de monitoren lopen en dan moet ik via de monitor omschakelen van oude naar nieuwe pc (HDMI) en daar is de resolutie 1366 x 768 (W11). Maar goed dat is te veel om allemaal uit te leggen. Met Winaero en andere tools de zaak nog een beetje aanvaardbaar kunnen maken maar het was één en al ellende onder W11.

De nieuwe pc is met de Samsung 990 Pro e.d. wel 200 keer sneller dan normaal. Alleen de externe schijven zijn dan weer niet op die snelheden op de markt en dat is een gemiste kans. Laat staan dat die met 2000 mbps belachelijk duur zijn. Ik heb al eerder gezegd dat als je regelmatig Tweakers bezoekt dat sterk de indruk bestaat dat daar prijsafspraken over worden gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan