kleine php website werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter xvilo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
hoi,
ik moet voor mijn school een kleinen website van php op zetten die is aange-maild, volgens mij zitten er wel een paar fouten.

ik kan ze zelf er niet helemaal uit halen, hier is een zip met de originele bestanden
je kunt het bekijken op www.semschilder.nl/rooster

hij geeft de fout aan:
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/sems/webe/rooster/index.php on line 17

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/sems/webe/rooster/index.php on line 17

Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/sems/webe/rooster/index.php on line 18

ik denk dat hij geen verbinding kan maken met de MYsql database, als dat het geval is kan ik nergens de gegevens daarvoor vinden.

er zit een bestandje database.txt in. heb je die in de database van je website gezet?;)

bedoeldeje database.sql want die heb ik geimporteerd in mijn database gebeuren

Om een connectie op te zetten met de database, moet je mysql_connect() en mysql_select_db() gebruiken, zoals onderstaande:

PHP:
$host = "localhost"; //Meestal localhost, anders het IP adres van de MySQL server
$username = "bla"; // Inlognaam
$pass = "blub"; // Wachtwoord
$database = "db"; //Naam van de database waar je dat .sql in hebt uitgevoerd

mysql_connect($host,$username,$pass) && mysql_select_db($database);

Dit is de simpelste om je een eindje op weg te helpen, deze is zonder controle op fouten oid. De inloggegevens voor je database zal je vast wel hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan