Kleine quiz in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben er mee bezig!
Niet te snel dank zeggen ;)

Hij is constant jalours :)
Maar heb geduld, morgen kijk ik er verder naar. Gisteren tot 1:00 aan het werk geweest voor de verkiezingen, vandaar...

U is geduldig! :thumb: Ik zal er vanavond weer een stukkie aan breien.

Beste, zou u eventueel al kunnen posten wat he tot nu hebt? Ben wel nieuwsgierig :) dank

Met enig voorbehoud, want het is nog allesbehalve stabiel, een versie waar je wel even mee kunt stoeien...
Ik heb een inlogformulier gemaakt, waarmee je een deelnemer kunt kiezen, of een nieuwe kunt toevoegen. Vervolgens kom je op het menu waaruit je het type vraag kunt kiezen.
Bij elk formulier kun je per quiz maximaal 3 vragen beantwoorden, daarna krijg je een boodschap dat je al drie vragen hebt ingevuld.
Als het goed is, begint hij na 9 vragen een nieuwe quiz, met weer drie vragen voor elk vraagtype, maar dat is nog niet getest.
Ik heb de foto's verwijderd uit de db, omdat hij anders niet te versturen is. Je hebt ze hard in de tabel geladen, en zelf zou ik dat niet doen. Met koppelingen naar foto's in dezelfde map als de db bijvoorbeeld hou je 'm veel kleiner, en kun je nog eens een fotootje wisselen.

Wat ik met de eerste zin bedoelde is het volgende: de db heeft nog steeds de onhebbelijke gewoonte om als je wat bijbouwt, ineens een formulier te laten crashen. Dat ondervang ik nu wel door steeds een nieuwe db te maken, en alles, behalve het gecrashte formulier, weer opnieuw te importeren, maar handig is natuurlijk anders... Maak dus regelmatig een backup van de db als een onderdeel af is en werkt, want anders kun je weer opnieuw beginnen ;)

Bijlagen

Het ziet er wel al lekker uit, ik snap wel dat het zeer veel werk is om alles in orde te krijgen. Toch al bedankt tot nu toe!

Beste,

ik heb nu alle vragen in hun overeenkomstige tabel gestoken (meerkeuzevragen, goed/fout vragen en beeldvragen).

Vervolgens heb ik voor elke tabel een toevoegquery gemaakt die 3 random vragen uit deze tabel haalt.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik d.m.v. een knop in een formulier, deze 3 queries laten runnen zodat de random gekozen vragen in de queries, in de tabel Vraag komen te staan?

greetz

Dat lijkt mij een makkie! Je hebt dus vermoed ik drie toevoegqueries. Die kun je aanroepen met een knop waar je drie keer een DoCmd.OpenQuery "Query1" etc. in zet.

mmmh dacht ik ook dat het een makkie ging zijn, had al die methode gebruikt via DoCmd.openQuery maar wanneer ik dan op de knop druk, krijg ik een foutmelding in VBA bij deze code dusja... little problem?

Kun je de code posten?

ik heb gewoon achter de knop

DoCmd.OpenForm("qryBeeldvragen")
DoCmd.OpenForm("qryMeerkeuzevragen")
DoCmd.OpenForm("qryGoedFoutVragen")

gestoken, ik krijg eerst een schermpje van "u bent van plan x-aantal rijen toe te voegen" maar van zodra ik op OK druk, krijg ik een foutmelding in VBA...

Ik wil toch graag weten welke melding, en bij welke code. Je kunt met <Foutopsporing> zien waar hij vastloopt. Kun je die code posten?

Als ik bij de foutmelding op foutopsporing druk en in ga met m'n cursor over de fout staan, komt er op ... ("qryBeeldvragen") = "qryBeeldvragen

Ik ben toch een beetje confuus... Heb je een formulier qryBeeldvragen, met een query qryBeeldvragen? Beetje verwarrende naamgeving ;)
Zit er in het formulier misschien een actiequery die moet worden uitgevoerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan