Kleine, rode punten op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

link10001000

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Hallo allemaal,

Op mijn laptopscherm staan rode puntjes bij donkere plaatsen (zie bijlage 1).
Van het moment dat de achtergrond iets lichtere kleuren heeft (zie bijlage 2), zijn de puntjes weg...
Weet iemand wat dit is en of ik dit misschien kan oplossen?

Mvg.,
link10001000

Bijlage 1:
SC1.jpg

Bijlage 2:
SC2.jpg

Op de iPad zie ik dat alvast niet. Test eens met een monitor tester of je geen dode pixels hebt.

Kijk eerst maar eens of het geen waterdruppeltjes zijn. Je kan wel eens gegaapt hebben bedoel ik maar. De schermafdrukken hebben de rode puntjes niet.

Dode pixels, of gedeeltelijk dode, kunnen soms gemakkelijk weggemasseerd worden met de vinger of een zacht voorwerpje en er zijn programma's die het scherm precies op deze plaatsen enige tijd kunnen laten flikkeren.

Ik heb net gezien dat de rode pixels niet op de screenshots staan dus zal het wel aan het beeldscherm liggen.

Heb bovendien gekeken maar het zijn geen waterdruppels.
Het zijn ook te veel kleine rode puntjes (pixels volgens mij)

-link10001000

Hallo

"Op mijn laptopscherm " ....

Vermelding merk/typenr/ouderdom is uiteraard nuttige/cruciale info.... zeker met dergelijke symptomen.

Nu hebben reeds ettelijke mensen uw vraag gelezen ...

Peter

Laatst bewerkt:
Rode puntjes kunnen natuurlijk ook andere vuil deeltje zijn maar je zult er wel overheen geveegd hebben en het scherm schoongemaakt.

Wat wel eens wil helpen is de stroom een tijdje van het scherm af.

Hier is een video die je af kan spelen om de pixels te heractiveren: http://www.jscreenfix.com Druk onderaan op de blauwe knop en laat het een tijdje afspelen onder de dode pixels, die je nu echt eens moet tellen.

Op YouYube kan je meer zien en zie je ook hoe mensen het weg masseren. Het druk uitoefenen op een scherm is niet zonder risico. Je vraagt je ook af of ze niet op andere plaatsen ook zullen verschijnen. Veel geluk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan