• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleine vraag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1234

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Wie heeft een simpele oplossing voor het volgende:

kolom A kolom B kolom C
100 1.000

Nu wil ik in kolom C het volgende verkrijgen: Als A is kleiner of gelijk is aan 10% van B dan groen vlaggetje. Wat is daar nu de formule voor in Excel 2007? =IF(A<10%*B;1;0) werkt op de een of andere manier niet? Wie heeft de oplossing? ;-)

Bedoel je dit?

=if(A1<=(B1*10%);1;0)

Laatst bewerkt:
Willem 1234

Klein antwoord :
Code:
=ALS(A18<=(0,1*B18);1;0)

Dank Niels,

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik snap er niks van!

Dank ook Gerard,

Heb ook jouw formule verwerkt, maar dan krijg ik zo'n invalid name error (#name in de cel). Te vreemd dit.

Willem1234

Hierbij de formule voor de engelse versie, bij mij werkt deze.

Code:
=IF(A18<=(0,1*B18);1;0)

Code:
=ALS(A1=B1*10%;"Gelijk";ALS(A1>B1*10%;"groter";"kleiner"))

Bij voorwaardelijke opmaak --> formule :
Code:
=$A$1>=$B$1/10
daarna de voorwaardelijke opmaak instellen. Eventueel kan je in kolom C via een formule (Als(A1> =B1/10;tekennr;"") ) en de tekst op Webdings een leuk tekentje in de cel laten verschijnen.

Succes,

Dank jullie allemaal. Super zeg...zulke snelle reacties van 'meedenkers'. Maar het blijft onmogelijk lijkt wel. Ben nu vanalles aan het klooien maar NIETS werkt. Zie bijgevoegd overzichtje. Het gaat om testje C, D en E. Niets lijkt te werken grrrrrrrrrrrrrrrrr.

Bijlagen

Bekijk bijlage 108155

Willem1234

De formule doet precies wat je vraagt, Hij zet een 1 neer wanneer het kleiner of gelijk aan 10% is. De getallen die je hebt ingevuld zijn groter dus er komt een 0 te staan,
Aangezien er dan in alle 6 cellen een nul staat heeft alles een groen vlaggetje.
Als je in D5 90 invult dan worden alle vlaggetjes rood behalve H5 deze is groen.

Volgens mij voldoet zo je voorbeeld aan je wensen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan