Beste allen.
Na een tijdje zelfstandig stoeien ben ik uit mijn vorige vraag gekomen en kan ik bijna de zaken toevoegen tot mijn eerder gemaakt bestand.
Echter zit ik nog met een klein probleempje. Ik had het al geprobeerd op onderstaande manier, maar dan krijg ik een foutmelding.
Het is de bedoeling dat alle cellen van range A12 tot en met G12 zijn ingevoerd. Is dit niet het geval dan mag de code niet uitgevoerd worden. Zodra dit wel het geval is dan mag de code wel uitgevoerd worden.
Na een tijdje zelfstandig stoeien ben ik uit mijn vorige vraag gekomen en kan ik bijna de zaken toevoegen tot mijn eerder gemaakt bestand.
Echter zit ik nog met een klein probleempje. Ik had het al geprobeerd op onderstaande manier, maar dan krijg ik een foutmelding.
Het is de bedoeling dat alle cellen van range A12 tot en met G12 zijn ingevoerd. Is dit niet het geval dan mag de code niet uitgevoerd worden. Zodra dit wel het geval is dan mag de code wel uitgevoerd worden.
Code:
Sub Artikel_Toevoegen()
Select Case Cells.Range("A12:G12")
Case Is = vbNullString
MsgBox ("Voor deze opdracht heeft u te weinig gegevens ingevoerd." & vbNewLine & vbNewLine & "Voer alle waarden in."), vbExclamation, "Geen Waarde"
Exit Sub
Case Else
With Sheets("Opmaak")
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array(.Range("B5") + 1, _
.Range("B12"), .Range("C12"), .Range("D12"), .Range("E12"), .Range("F12"), .Range("G12"), .Range("H12"), _
.Range("I12"))
Sheets("Opzet").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Array(.Range("B5") + 1, _
.Range("B12"), .Range("C12"), .Range("D12"), .Range("E12"), .Range("F12"), .Range("G12"), .Range("H12"), _
.Range("I12"))
End With
With Sheets("Opzet")
.Range("A65000").End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7).Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
End With
Range("A12:B12,C12,D12,E12,F12,G12,H12").Select
Selection.SpecialCells(xlCellTypeConstants, 23).ClearContents
Range("A12").Select
End Select
End Sub
Laatst bewerkt: