• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleiner dan of groter dan nul

Status
Niet open voor verdere reacties.
1) het aantal keren dat zowel in kolom f een negatief getal staat als in kolom c "AW"
=AANTALLEN.ALS(F:F;"<0";C:C;"=AW")

2) het aantal keren dat in kolom f een getal staat ongelijk aan 0
=AANTAL.ALS(F:F;"<>0")

3) de som van de getallen in kolom a, als aan de voorwaarden van 1) is voldaan.
=SOMMEN.ALS(A:A;C:C;"AW";F:F;"<0")

probeer dit eens

vraag1:
Code:
=SOMPRODUCT(($F$3:$F$113<0)*($C$3:$C$113="AW"))
vraag2:
Code:
=AANTAL.ALS($F$3:$F$113;"<>0")
vraag3:
Code:
=SOMPRODUCT(($F$3:$F$113<0)*($C$3:$C$113="AW")*($A$3:$A$113))

Laatst bewerkt:
sommen.als en aantallen.als werken alleen bij vanaf versie 2007.
Anders moet je de somproduct formule gebruiken.

Bijlagen

"<>0" impliceert ook alle lege cellen (die regels zitten er ook af en toe tussen). Bovendien is het data-bestand telkens groter of kleiner. En ik wil voorkomen dat ik iedere keer het bereik van al die formules moet veranderen.

NB Ik heb excel 2003. Dus aantallen.als heb ik niet. Ik reageer dus op de opmerkingen van HSV. Het is de bedoeling dat eea met formules wordt uitgerekend, dus de filters werken niet.

In jouw formule worden lege regels ook geteld, want dat is immers ook "<>0". En dus telt hij die mee. Er moet alleen geteld worden als het of groter is dan 0, of kleiner dan 0. Dit data bestand wordt regelmatig ververst en bevat iedere keer meer of minder regels (meestal tussen de 500 en 600 regels). Met mijn bereik wil ik veilig zitten (dus f3:f650)

In jouw formule

Over welke formule heb je het nu??

Code:
=SOMPRODUCT((F3:F113>0)+(F3:F113<0))
Deze formule telt alleen getallen boven en onder de 0
'0' en 'leeg' wordt niet mee geteld.

@popipipo Excuus voor het late reageren.
Ik begrijp het toch niet helemaal. Jouw formule werkt soms wel en soms niet. Zoals gezegd heb ik vaak lege regels in het bestand. Die lege regels maken dat jouw formule in mijn bestand #WAARDE! aangeeft. Als ik die lege regels in de eerste kolom (de kolom waar alles opgeteld moet worden), vul met het cijfer 1, dan klopt de formule ineens wel. Ook als ik daarna al die enen weer weghaal. Ik heb de eigenschappen van al die cellen al bekeken, maar daar kan ik ook niets aan ontdekken.
Ik wil het bestand wel als bijlage toevoegen, maar die blijkt ineens te groot te zijn. Ruim 2 Mb.

Is de cel wel leeg?

Heb je er niet per ongeluk een spatie in staan?
of staat er misschien een formule in die als uitslag "" geeft.

De cel was helemaal leeg. Zelfs geen voorwaardelijke opmaak oid.
Ik heb ondertussen een andere formule gevonden. Die werkt wel overal goed.
{=AANTAL(ALS(($F$3:$F$600"<0")*($C$3:$C$600="AW");$F$3:$F$600))}
Ik weet alleen niet of dit een 'zware' formule is. Omdat ik een oplossing heb, sluit ik mijn vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan