• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleinste en Grootste waarde uit een filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

viperstwk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo,

In de bijlage (Excel07) heb ik 2 tabbladen. In "meterstanden" heb ik met de beschikbare gegevens een zoekkolom gemaakt bestaande uit Postcode&huisnummer. Datzelfde heb ik gedaan met de gegevens in Data. Ik heb dan dus in beide tabbladen en unieke zoekterm. Ik ontvang maandelijks meterstanden per meter, die van juli tot en met juni bij elkaar horen (afrekenjaar).

Wat ik nu wil is dat in tabblad Data de lege kolommen worden gevuld. De kolom beginstand moet dan gevuld worden met het laagst gevonden getal uit de kolom Energiestand op tabblad Meterstanden; de kolom eindstand uiteraard met de hoogste waarde uit dezelfde kolom. Dit dan natuurlijk voor de aansluiting van de Pc+Hn van kolom A, én alleen van een (vooraf) ingevoerd Tijdvak.

Heeft een van jullie een idee hoe ik dit automatisch kan laten vullen?

THNX voor meedenken.

Gr.,
Marcel.

Bijlagen

Je hebt de vraag als eerste op het andere forum gesteld, dus daar heb ik een formule voor je neergezet.
Misschien kan je dan deze op opgelost/afgehandeld zetten?

Succes,
Martin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan