Goedendag,
Ik heb een functie die het gewenste resultaat geeft zolang ik het bereik vastleg: bijv B2:B9. Omdat de data in de tabel kan variëren, wil ik de formule ombouwen van B2:B9 naar B:B.
Dat krijg ik niet voor elkaar, ik denk omdat de lege velden en de tekst van de kolomtitel problemen geeft.
Excel Professional Plus 2021.
De formule in kolom C werkt. Maar in deze formule werk ik met B2:B9 ipv B:B. Ik wil met B:B werken. Ik heb een opzet in kolom D gemaakt, maar mijn pogingen lukken niet.
In F2:G3 zie je dat ik van 'A' wil weten of het getal in kolom B tot de 2 kleinste A-waarden behoord. Van de 'B' waarden wil ik weten of het getal in kolom B bij de kleinste 3 waarden behoord. Daarom staat in C6:C8 WAAR, en in C9 ONWAAR. Want het getal 8 in B9 behoort niet tot de 3 kleinste waarden die bij B horen.
Mvg, Visara
Ik heb een functie die het gewenste resultaat geeft zolang ik het bereik vastleg: bijv B2:B9. Omdat de data in de tabel kan variëren, wil ik de formule ombouwen van B2:B9 naar B:B.
Dat krijg ik niet voor elkaar, ik denk omdat de lege velden en de tekst van de kolomtitel problemen geeft.
Excel Professional Plus 2021.
De formule in kolom C werkt. Maar in deze formule werk ik met B2:B9 ipv B:B. Ik wil met B:B werken. Ik heb een opzet in kolom D gemaakt, maar mijn pogingen lukken niet.
Code:
= @B:B <= KLEINSTE(($B$2:$B$9)*($A$2:$A$9=@A:A) ; AANTAL.ALS($A$2:$A$9;@A:A) + X.ZOEKEN(@A:A;F:F;G:G))

Mvg, Visara