• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klembord overvol - melding bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een algemeen klembord in windows.
Elk programmaatje dat gebruik maakt van het klembord maakt deel uit van een ketting.
In deze ketting is het programma verantwoordelijk voor het doorsturen van de melding dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in het algemene klembord aan het eerstvolgende programma in de ketting.
Als een programma hier zich niet aan houdt gaat het mis

p.s.
Ik gebruik "clipx" als klembord manager, klein, eenvoudig geen poespas.
Als sneltoets gebruik ik CTRL+0, daarna kan ik met 1...9 van het numerieke toetsenbord snel plakken.

Wie kan/zal het zeggen ?

Ik wil het wel zeggen.
Dat je een extern programma gebruikt voor klembordbeheer lijkt me relevant vanaf #1.
Het is naar mijn mening wel zo netjes om helpers de gelegenheid te geven op basis van volledige informatie te beslissen of ze de uitdaging aangaan.

@ Timshel
Als ik daar een link had onderkend had ik daar heus wel een aantal tests mee gedaan voordat ik er een melding van had gemaakt. Achteraf ik het erg gemakkelijk veroordelen. Ik vind je opmerking ongepast !

@ alphamax,
Bedankt voor je aanvullende info.
Ik heb clipx bekeken en hou deze achter de hand als Ditto x86 of portable toch weer problemen gaat geven. Als je een pakketje al een tijdje gebruikt kun je er "blindelings" mee werken en is het een drempel om over te schakelen naar een variant.

Als je tegen een probleem aanloopt is het zaak om voor de hand liggende oorzaken te onderzoeken. Pas daarná kun je onderkennen of daar de schoen wringt of niet.
Dat gezegd hebbende is dit een uitermate boeiend draadje geworden.

Als je tegen een probleem aanloopt is het zaak om voor de hand liggende oorzaken te onderzoeken. Pas daarná kun je onderkennen of daar de schoen wringt of niet.
Dat gezegd hebbende is dit een uitermate boeiend draadje geworden.

Als je alles vooraf weet heb je geen probleem en hebben dit soort Fora geen bestaansrecht. Alleen de dommen denken dat ze alles weten.

OK.
Ik stop met deze draad voordat er brokken komen.

Bedankt voor jullie goedgemeende bijdragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan