Kleur aanpassen van een CommandButton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Goedemorgen,

Is het mogelijk om de kleur van een Commandbutton in Acces aan te passen zoals in Excel?

De kleur van de tekst lukt mij wel alleen van de knop zelf niet

Ik hoor het graag

Nee de achtergrondkleur van een standaardknop kun je niet wijzigen.

Er is wel een alternatief. Gebruik een label (Tekstknop) of een image (Plaatjesknop) en maak met de SpecialEffect eigenschap een knopsimulatie.

mvg
Charles

Het is wel gelukt Charles alleen "klikt" ie niet zoals bij een CommandButton.
Klopt dat of ben ik iets vergeten.

Ik heb een label gemaakt en met effect een kader omheen gezet zodat het lijkt op een CommandButton. Hij ziet er ook wel hetzelfde uit alleen zie je hem niet indrukken (klik) zoals je bij een CommandButton wel ziet.

Ik ben voor het eerst bezig een programma te maken in Acces. Met de kennis die ik heb van Excel lukt me dat prima alleen merk ik dat bij Acces de dingen soms heel anders zijn aangegeven. Soms is het dan ook zoeken naar wat ik nodig heb. Het werkt allemaal weer net iets anders

Laatst bewerkt:
Heel vreemd
Ik heb dezelfde eigenschappen als jij hebt maar bij jou klikt ie wel en bij mij niet.
Ook als ik jou knop kopieer en plak in mijn bestand dan zie ik geen klik

De knop werkt wel, maar ik vind het wat netter staan als je echt ziet dat het een knop is. Nu lijkt het gewoon op een plaatje

Zoals ik al aangaf ben ik vandaag voor pas overgestapt van Excel naar Acces voor wat betreft het bouwen van programma's. Wellicht dat ik later de oplossing vanzelf tegen kom.

In iedergeval bedankt voor je hulp Chrales!

Misschien mis je een verwijzing naar een libary. Kun je hem anders even hier plaatsen, kan ik er even naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan