kleur achtergrond formulierregel aanpassen op basis veldwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een formulier samengesteld dat als doorlopend formulier wordt gepresenteerd. Ik wil nu graag de achtergrondkleur van het formuilierdeel van de detailregel wijzigen naar een andere vaste kleur op basis van een veldwaarde in het betreffende record. Via voorwaardelijke opmaak lijkt dit niet te lukken.

Ik werk overigens met Access 2010.

Op een doorlopend formulier kun je geen kleur instellen voor een geselecteerd record. Er zijn wel wat truukjes die je kunt gebruiken om records bijvoorbeeld om en om te kleuren, zoals in bijgaand voorbeeld.

Bijlagen

OctaFish,

Dank voor je reactie. Dat om-en-om kleuren heb ik inderdaad al eens ergens zien maar is niet helemaal wat ik bedoel. Ik zou graag (zo mogelijk via jouw truc die ik wel interessant vindt) de achtergrond in een rose kleur krijgen als uit een datumveld in een detailregel blijkt dat die datum is overschreden ten opzicht van vandaag.

Heel jammer als dat niet zou kunnen.

In bijgaand voorbeeld van The Access Web zit code die je misschien kunt gebruiken, maar het zal nog een hele klus worden denk ik...

OctaFish,

Op zich zie ik wel mogelijkheden ..... denk ik. Bedankt. Ik ga ermee aan de gang. Als het lukt meld ik dat.

Wens je er veel succes mee! Als je iets bedenkt dat sneller werkt als de voorbeelddb, hou ik me aanbevolen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan