• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur actieve cel + rij in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Graag wil k de actieve cel laten oplichten (vb fel geel) en de rij waar de cel zich situeert in een lichtere variant van het kleur willen zetten.

iemand een idee aub.
alvast hartelijk dank voor uw inbreng

Met grote dank aan het wereldwijde web (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff820716.aspx) onderstaande code:
Kleurenindexen 19 (lichtgeel) en 6 (donkergeel) zijn desgewenst te wijzigen

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    Application.ScreenUpdating = False
    ' Clear the color of all the cells
    Cells.Interior.ColorIndex = 0
        With Target
                ' Highlight the entire row that contain the active cell
    .EntireRow.Interior.ColorIndex = 19
        ' Highlight the active cell
    Target.Interior.ColorIndex = 6
           End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Code plakken via: Ontwikkelaars-Visual Basic. Kies in Project-VBA Project het tabblad uit waarop je dit van toepassing wil laten zijn en klik deze aan. Rechtermuisklik 'Programmacode weergeven'. In venster bovenstaande code plaatsen

Laatst bewerkt door een moderator:
iets mooier is deze:

Code:
Option Explicit

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Dim rij, kolom As Long
    Cells.Interior.ColorIndex = 0
    rij = ActiveCell.Row
    kolom = ActiveCell.Column
    With Rows(rij).Interior
        .Color = 10092543
    End With
    With Columns(kolom).Interior
        .Color = 10092543
    End With
    With ActiveCell.Interior
        .Color = 65535
    End With
End Sub

Dank je wel.
De vraag is nu wat moet ik nu aanvangen met deze code.
ik kan visual basis openen en dat is het zowat. Graag een duwtje in de juiste richting :thumb:

Dank je wel VenA, ziet er uit zoals ik wou.
Stom van mij: hoe krijg ik deze code ook in andere (bestaande) werkbladen waarin dit wil toepassen??

Selecteer de code:
<Ctrl> + A <Ctrl> + C Rechtsklik op het tabje waar je de code wil hebben en <Ctrl> + V

subliem !!!!
het werkt - bedankt hoor voor de ondersteuning !

:thumb::thumb::thumb:

Code voor "Kleur actieve cel" laat ander celkleuren verdwijnen

mijn vorige graag om de actieve cel te kleuren is opgelost en werkt perfect voor zover er in de lijst geen gekleurde cellen zijn. Ook in een tabel waar geen celkleur moet toegevoegd worden werkt het perfect. (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/784509-Kleur-actieve-cel-rij-in-tabel)

1. Echter wanneer de code wordt ingevuld in een werkblad (lijst) waar reeds cellen zijn ingekleurd, dan verdwijnen alle celkleuren. - hoe kunnen de celkleuren toch worden behouden of achteraf celkleuren worden ingevoegd.
2.bij een tabel kunnen er eveneens geen cellen worden gekleurd. - hoe kunnen cellen worden ingekleurd.

Gezien de datum van plaatsing van je eerste vraag en dat het in een directe relatie staat tot deze oorspronkelijke vraag twee vragen samengevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan