kleur afhankelijk cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

luus1901

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
In kolom B staan nummers die meerdere keren kunnen voorkomen. Als het nummer vaker voorkomt moet in kolom d een datum staan. De datum hoeft niet dezelfde te zijn.
Als er geen datum staat dan moeten alle cellen die hetzelfde nummer hebben in B een kleur krijgen in kolom D.

Het lukt mij niet om hiervoor een code te schrijven. Ben al uren bezig met zoeken, proberen etc. maar helaas , ik kan het niet. :(
Wie wil/kan mij helpen?

Luus

Bijlagen

Hallo luus1901 !

Zie bijlage.

Uw vraag luidt "Als er geen datum staat dan moeten alle cellen die hetzelfde nummer hebben in B een kleur krijgen in kolom D.".
Dus, als er een waarde twee keer voorkomt in kolom "B", één keer met datum en één keer zonder datum, dan moeten volgens uw vraag toch beide cellen in kolom "D" een kleurtje krijgen.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

@woordvoerder: dank voor de hulp, maar mijn probleem is niet opgelost door de voorwaardelijk opmaak.

@MDN111: super :thumb:, dat was precies wat ik zocht, inderdaad alle cellen die bij het nummer uit B horen moeten een kleur krijgen als 1 van de cellen geen datum bevat.
Voor mijn leermoment; waarom gebruik je in de Function IsDuplicate het volledige range gebied en niet alleen kolom C? Wil je dat uitleggen want dat snap ik niet.

Luus

Laatst bewerkt:
Dag luus1901 !

Dat heb je goed opgemerkt.

Er is niets uit te leggen want er is gewoon geen reden om de volledige range te gebruiken. In plaats van
Code:
Range("A9:D23").Columns(2)
kan je even goed
Code:
Range("B9:B23")
gebruiken. Het resultaat is hetzelfde. Op de keper beschouwd is de laatste optie zelfs beter, wegens korter. Waarom ik de eerste optie gebruikt heb ? ..... gewoontevorming, denk ik.

Grtz,
MDN111.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan