• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur als voorwaarden in de formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Beste allemaal,

Ik heb een planning met daaraan gelinkt een kasstromen overzicht.
Het probleem dat ik heb heeft te maken met de wijzigingen van mijn planning. Wanneer ik deze verander moet ik handmatig ook de kasstromen wijzigen. Kan dit op een of andere manier automatisch waar de kleur van de cel dan leidend is. Ik heb een voorbeeld om het duidelijker te maken. Als ik de planning (rij 4) een kwartaal (alle kleuren dus geel, blauw en groen) naar achter plaats dan wil ik dat de rijen Verdeling kosten (rij 6) en Daadwerkelijke kosten (rij 8) automatisch ook een kwartaal opschuiven.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedanktBekijk bijlage VB Planning.xls

Na 60 keer bekeken te zijn geweest en nog steeds geen reactie betekend dat je vraag onduidelijk is.
Zo ook voor mij.

Wat voor een betekenis hebben de kleuren?
Wat wil je nu opschuiven, kleuren of data of misschien wel beide?
Wat is de relatie tussen de kleuren en de data?

Ik sluit me aan bij wat Willem zegt, en zou daar nog het volgende aan toe voegen: berekeningen maken op basis van kleuren is mogelijk, maar ik zou het nooit aanraden als eerste optie.
Ondanks het voorgaande waag ik toch een gokje:

Bijlagen

De kleuren betekenis is als volgt. Geel staat voor ontwikkeling, blauw voor uitvoering, groen voor afwikkeling. Dus dat is eigenlijk de gehele periode van een ontwikkeltraject. De data moet mee gaan met de kleuren. Je kan wel begrijpen dat de wanneer de planning verschuift de geldstromen ook zullen opschuiven. De kleuren is eigenlijk alleen voor de planning omdat dat visueel beter is om te presenteren. De data die erachter zit wil ik dus eigenlijk automatisch mee laten verschuiven wanneer onze planning opschuift.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan