• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur automatisch aan werkorder toekennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil ik best doen hoor, maar plaats dan eerst het document met de knop en de bijbehorende code.

Dit is dus een weg gestuurd bestand. Ik wil de knop die in Leeg werkorder staat als opmerking daar hebben en in het weggestuurde bestand.

hier dus bestand Bekijk bijlage Werkorder20160001.xlsx

die knop opmerking staat dus hier ook al!
Bekijk bijlage Voorbeeld19-12.xlsb

ik had onder die knop opmerking dan de gedachte om deze code te gebruiken maar dan mist hij een bron.

Sub Opmerking()
If Target.Column = 1 And Target.Row > 1 Then
Dim Kleur As Long
Kleur = IIf(Left(Target.Formula, 10) = "=HYPERLINK", 65535, xlNone)
'Kleur = IIf(Target.Hyperlinks.Count, 65535, xlNone)
Range("B" & Target.Row & ":G" & Target.Row).Interior.Color = Kleur
End If
End Sub

thx

Die code heb je ook niks aan omdat je het via een eventueel aanwezige opmerking wilt doen.

De bedoeling is nu in Voorbeeld19-12.xlsb dat als er op de knop Opmerking in het blad Leeg Werkorder wordt geklikt dat de code achter de knop dan gaat kijken in blad werkorder of er regels zijn met een opmerking en daarvan dan de cellen B t/m G geel kleurt?

Laatst bewerkt:
ik voeg in het bestand werkorder20160001 een maand later nadat ik die werkorder uitgegeven heb aan een collega een foto toe.
dan klik ik op opmerking en wil ik dat in de map werkorders in VB 19-12 die regel geel word.

Sorry, maar aan de hand van je voorbeelden snap ik er nog niks van. Wat hebben die regels met Datum1, Datum2 enz te maken met werkorder20160001? En als je dat doet via de knop Toevoegen werkorder, dan kan je vanuit die code toch ook direct de juiste regel geel maken? Hoe je dat moet doen heb ik al laten zien.

normaal staat in de sheet werkorders een lijst met klantnamen datums en adressen etc. omdat ik die gegevens niet op internet wil zetten staat daar datum 1 2 en bla bla

ik zeg zelf of een werkorder afgewerkt is ja of nee, maar het komt ooit voor als ik via de hyperlink die werkorder open en ik voeg een foto toe dan wil die regel automatisch in dat werkorder over geel laten kleuren.

dit wil ik doen door in de desbetreffende werkorder (werkorder20160001 is maar een voorbeeld) op de knop Opmerking te drukken.

Maak een concreet en duidelijk voorbeeld, dan kunnen we verder. Namen en adressen mogen uiteaard fake zijn maar aan een datum is niks geheim en daar gaat het om begrijp ik.

oke nu hoop ik het duidelijk te kunnen maken.
in de map werkorder20160274 staat dus het eerder aangemaakte werkorder
hier wil ik dus in de sheet opmerking (maak ik zelf aan wanneer nodig) een foto plakken.
Wanneer dat gedaan druk ik op Opmerking boven in de werkorder (zelfde als in Leeg werkorder in het voorbeelbestand
En dan word in het andere bestand in de sheet werkorders de regel met nummer 20160274 geel gekleurd.

Dit is de map met de lijst werkorders waarin de hyperlinks staan
helemaal links staan de hyperlinks inclusief een opmerking
Bekijk bijlage Voorbeeld19-12.xlsb

Sorry, het zal aan mij liggen, maar ik snap geen hout van wat je wanneer, waar, in welk document en op welk blad wilt laten uitvoeren.

Goedemorgen,

ik heb even een paar dagen nagedacht over hoe ik het nu fatsoenlijk moest verwoorden.

hier bestand A wat de hoofdmap is met hyperlinks en de sheet leeg werkorder.
in de sheet werkorders staan allemaal werkorders onder elkaar met in de meest linkse kolom een hyperlink richting de desbetreffende werkorder zelf.

word in bestand B op de knop opmerking geduwt. (zie in bestand B de Gele kolom daar staat nog wat uitleg)
kleurt in bestand A dus de regel met het werkorder nummer die hetzelfde is met het werkordernummer van bestand B geel op.

Ik hoop dat het zo duidelijk is want ik voel me nogal een droeftoeter dat ik dit niet eerder zo kon verwoorden:confused:

Bestand A
Bekijk bijlage 287511

Bestand B (op de een of andere manier upload helpmij.nl hem niet.) dus staat nu op wetransfer.
https://wetransfer.com/downloads/17...f03f978da765e999584568c820161222090618/e28975

De bijlage van bestand A werkt niet.

Die doet het. Ik zal eens kijken of ik er vandaag tijd voor krijg.

Hoi, Nee. Misschien dat ik daar vanavond tijd voor heb.
Ennuh, zeg maar jij hoor :)

Goedemiddag,

Beste wensen aller eerst.

Heb je nog tijd gehad voor mijn probleem:shocked:

Thx:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan