• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur automatisch laten aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Berichten
152
Ik zit met een vraag.

In een cel vul ik gegevens in die sla ik op, de volgende dag voeg ik iets toe aan dezelfde cel, echter die gegevens wil ik in een andere kleur laten zien (of een datum laten verschijnen) de kleuren die ik wil gebruiken zijn zwart als eerste dan de kleur rood dan weer zwart etc.

Is zoiets mogelijk en zo ja hoe doe ik dat dan
 

Bijlagen

  • voorbeeld kleur cel.xls
    17 KB · Weergaven: 42
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  Target.Font.ColorIndex = IIf(Target.Font.ColorIndex = 1, 3, 1)
End Sub
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  Target.Font.ColorIndex = IIf(Target.Font.ColorIndex = 1, 3, 1)
End Sub

Alvast bedankt voor het antwoord;

Echter dit is niet geheel wat ik bedoel, met deze oplossing verander ik ook de al ingetypte data, terwijl ik die juist in de andere kleur wil laten, zodat je een verschil ziet in het commentaar wat je in die cel doet.
Ik wil dus graag de oude kleur bewaren of een datum voor het commentaar zetten, dit uiteraard wel automatisch
 
Dit zet het tijdstip van de laatste wijziging weg in de kolom ernaast (enkel bij wijzigingen in kolom A):

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Column(Target)=1 Then Target.Offset(,1) = Now
End Sub
 
Bedankt voor dit antwoord, helaas werkt dit niet, misschien komt dit doordat ik gebruik maak van Excel 2007.
Dit zou een oplossing kunnen zijn als hij datum en tijd zou zetten in cel b1, als ik cel a1 aanpas.
Al zou een ander kleur in cel a1 duidelijker zijn, immers je kan dan altijd terug zien hoe vaak er iets is verandert in de cel
 
Zo doet hij het wel
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Column = 1 Then Target.Offset(, 1) = Now
End Sub

Mvg

Rudi
 
Excuses voor de typo (Column(Target)=1) ik verwarde even met een andere programmeertaal.
 
beide bedankt voor deze oplossingen, zo te zien doet hij het, ik zal morgen dit even testen op het juiste document
jullie horen morgen even van me.

nogmaals bedankt
 
Eventueel doe je iets als dit zodat je de historiek behoudt:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Column = 1 Then
       Cells(Target.Row, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(, 1) = Target.Value
       Cells(Target.Row, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(, 1) = Now
   End If
End Sub
 
Wigi,

Bedankt voor je laatste aanvulling, ik denk dat ik die oplossing weer voor een ander probleem kan gebruiken .

De eerste oplossing werkt en heb ik nu in de juiste sheet gebouwd.

Een ieder die hier een bijdrage heeft geleverd wordt weer bedankt:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan