Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Je moet het wel overal toepassen
Is het overigens ook mogelijk Team1,Team2,Team3,Team4,Team5 en Team6 (het bereik C10:BX15 in de rijen 10 tot en met 15 in tabblad Eerste lijn) de corresponderende kleur te geven uit tabblad Export kolom AC:AH?
Sub hsv_2()
Dim cl As Range
For Each cl In Sheets("Eerste lijn").Range("C10:C15")
cl.Resize(, 74).Interior.ColorIndex = Sheets("Export").Range("AC1:AH1").Find(cl, , xlValues, xlWhole).Interior.ColorIndex
Next
End Sub
Zijn de kleuren van de kolommen AC:AG in blad 'Export' kleuren die (kunnen) wijzigen?
Waarom gebruik je overigens twee dezelfde kolomen in 1 blad? Het nut daarvan ontgaat me, maar ik weet natuurlijk niet wat je bedoelingen allemaal zijn.
With Range("AC1:AH1000")
With Range("AC1:AH123")
Hoewel je er misschien niets meer mee doet omdat je voor de oplossing van HSV hebt gekozen, hierbij toch een bijlage waarin je kunt zien dat alles wat je wil ook met 1 relatief kleine macro kan.
Probeer het eens zonder je rijen te verbergen (en laat je bevinding dan eens weten).
Als je colums(13) wijzigt in (bv) range("M2:M125"),dan krijg je dat vastlopen niet meer. Het is in zijn algemeenheid verstandig om in rijen en kolommen niet meer cellen te gebruiken en te definiëren dan je nodig hebt.
Ik kan overigens moeilijk geloven dat je je vragen alleen maar stelt om iets te leren. Je bent een complete toepassing aan het maken (en daar is niks op tegen). Maar je zou er wel verstandig aan doen om zelf wat meer te proberen en te studeren, daar leer je het meest van.
Hoewel je er misschien niets meer mee doet omdat je voor de oplossing van HSV hebt gekozen, hierbij toch een bijlage waarin je kunt zien dat alles wat je wil ook met 1 relatief kleine macro kan.
Ik heb de sheet in een nieuwe sheet opnieuw opgebouwd en om de een of andere reden heeft hij zijn oorspronkelijke grootte weer terug.Je schrijft dat de originele sheet ineens 1 MB zwaarder is.
Heb helaas jouw code nog niet getest, zodra dat is gebeurd geef ik hiervan bevindingen.Het verschil tussen HSV en mij in de oplossing van van het probleem kun je zelf wel uit de gebruikte functies afleiden, neem ik aan.
Duidelijk!- mijn macro gebruikt niet AC2:AH123 (en ook niet AC2:AH1000), maar resp. AC2:AC21; AD2:AD16, AE2:AE20, AF2:AF15, AG2:AG13,
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.