• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur cel rood of groen bij controle reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan777

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
hallo

ik heb een sheet met personeels inzet planning en wil het eindresultaat graag checken
dit doe ik op 2 verschillende manieren rechtsonder, als de 2 totalen hetzelfde zijn kleurt het vakje naast controle GROEN zover ben ik al met voorwaardelijke opmaak)

echter zou ik ook graag dezelfde cel (indien mogelijk) of een cel eronder ROOD laten kleuren als er een fout zit in de totalen of er per ongeluk letters ipv cijfers worden ingevoerd in de tijd kolommen,

kolommen in groen met A (aanvang) E (einde) en Pauze worden alleen ingevult in tijdsnotatie *

* PS .dient tijdsnotatie altijd zelf met : te worden ingevuld?
of kan dit ook anders gerelateerd worden , dus bv. als ik . (punt) ingeef dit automatisch : (dubbele punt) wordt
om op tijdstelling uit te komen?

zie bijgevoegd voorbeeld bestandje,
als ik in de groene kolommen per ongeluk ergens letters invul komt er in de controle cel #vALUE te staan. dit kan ik dus niet met voorwaardelijke opmaak instellen om deze cel rood te laten worden...

iemand ideeen , met eventueel aangevuld voorbeeld bestandje erbij retour?

alvast bedankt

Bijlagen

Danny dankjewel :D

echter is het nog niet helemaal zoals ik bedoelde, ik wil het vakje naast controle , groen of rood laten zijn, en niet een van de totalen vakjes ervoor gebruiken

verder graag even kort hoe je de huidige wijziging hebt doorgevoerd :), wil het nl. in een andere sheet toepassen anders, en weet niet of ik deze erin kan kopieeren....

groetjes johan :thumb:

Beste johan777

Je klikt op de cel die je wil inkleuren.
Ga dan naar voorwaardelijke opmaak.
Begin altijd met = gevolgd door de cellen die je met elkaar wilt vergelijken.
Vb. = I11=I10 dan bij opmaak kan je kiezen wat je gaat inkleuren of wijzigen, Getal, Lettertype, Rand of opvulling.
Geef dit een kleur na wens.

Zet nu deze formule in voorwaardelijke opmaak van cel J12 en maak op.

Code:
=I11=I10

Groetjes Danny. :thumb:

Johan,

Verander de VO in
Code:
=ISFOUT(I10-I11)

Bijlagen

• rood.jpg
    rood.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 145
bedankt beiden :)

zal het eens proberen , was al met VO bezig maar kreeg hem niet rood dus :) en alleen #VALUE zichtbaar.

enige andere vraag welke over is zal ik dan even apart vragen denk ik ....

tijdsnotatie scheiding : standaard in . veranderen als scheidingsteken , indien dit al mogelijk is ....:rolleyes:...

voor de rest alvast dank :thumb:

tijdsnotatie scheiding : standaard in . veranderen als scheidingsteken , indien dit al mogelijk is
Daarvoor heb je de landinstellingen van het configuratiescherm nodig.

Bijlagen

• land.jpg
    land.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 110
:confused: dat ik daar niet zelf op gekomen ben om die link te leggen haha

maar goed, voor nu ben ik even geholpen

vriendlijk dank :thumb: ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan