• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur geven en in grafiek plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
In bijgevoegd bestand heb ik "nummers" en 'percentage", bepaalde nummers (helaas niet doorlopend) horen bij een bepaalde groep, bv "Com" en "Chem".

De bedoeling is dat als ik in kolom A cel 2A een bepaald nummer intoets bv 100 dat hij dan het percentage in kolom C cel C2 (ook zelf ingevuld) in kolom D zet met de gele kleur, dit omdat ik rechts heb aangegeven dat dit nummer onder de categorie "Com" valt (deze nummers zijn niet oplopend).

Dit ook met de rest, maar ik heb het even als voorbeeld gegeven, bestand is uiteraard nog zonder formules, deze wil ik graag weten.

Heb het geprobeerd met voorwaardelijke opmaak, maar daar kan ik alleen maar drie regels kwijt en ik heb er meer dan 3.

Verder is het de bedoeling dat de percentages van rij 11 in een grafiek komen (kolom of schrijf), zodat men kan zien hoeveel er in welke groep is gescoord (dus als je de grafiek erin kunt zetten ben ik zeer blij).

Alvast bedankt!

Groet,
Richard

Bekijk bijlage Analyse.xlsx

Laatst bewerkt:
Beste Richard,

Je voorbeeld bestand is in XLSX opgeslagen. Dit houdt volgens mij in dat je office 2007 hebt of hoger. Hierin zitten GEEN beperkingen qua voorwaardelijke opmaak.
Als ik het verkeerd hebt moet je het zeggen hoor...

Betreft je bestand, zie bijlage... (heb alleen de kolommen COM en CHEM een formule gegeven en de indeling iets veranderd) veel beter krijg ik hem niet echt...

Kijk goed naar de wijzigingen in de formules omdat deze iets aangepast moeten worden eer je ze naar beneden kan doortrekken... Succes!

Laatst bewerkt:
Hoi Spaarie,

Ik kan met beiden office 2003 of 2007 werken, maar mis je bestand?

Groet,
Richard

Haha jij ook al... ik heb gister me bijlages opgeruimd en nu zijn ze allemaal pleite...

Maar goed, nog een keer...

Bijlagen

Hoi Spaarie,

Bedankt voor je bestand, top!

Ik ga nu proberen om je kolommen op blad twee te maken, zodat ik een soort data sheet krijg en op blad 1 de gegevens en moet ik nog een grafiek bouwen met de gegevens van de uitkomst, dus Com is 42% en Chem is 20%, zit alleen nog een beetje te stunten met de grafiek, mar weer een nieuwe uitdaging.

Groet,
Richard

Richard,

Graag gedaan en veel succes. Mocht je nog tegen problemen oplopen dan weet je het forum te vinden...

Zou je wel zo vriendelijk willen zijn om de vraag als opgelost te zetten? Bij voorbaat dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan