• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur gradatie binnen een staafdiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzel

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
Berichten
102
Beste,

Vanuit een puntensysyteem wil ik een staafdiagram gaan opbouwen. Aan de hand van de score die je haalt moet de de staaf binnen het diagram verkleuren aan de hand van het vastgestelde niveau

Het niveau is opgebouwd:
  • Rood = < 3,00
  • Geel = < 3,33
  • Groen = > 3,33

Het liefst zie ik graag dat als de staaf binnen een bepaald niveau komt van kleur verschiet. Is dit eigenlijk wel mogelijk.

Groeten Hans
 

Bijlagen

  • Staafdiagram.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 31
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Staafdiagram.xls
    34,5 KB · Weergaven: 46
Niet precies wat ik zoek, De staaf moet in zijn geheel van kleur veranderen als deze boven een bepaald niveau komt. Score je lager dan 3 is ie rood. zodra deze boven de 3 komt wordt de gehele staaf geel. Zoals de afbeelding.

In iedergeval bedankt voor je reactie. Heb er wel wat van geleerd.

Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zoiets dan?
 

Bijlagen

  • Staafdiagram.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 48
Yes dit is precies wat ik bedoel.:thumb::p

Alleen graag uitleg hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. De formules snap ik, alleen hoe de kleur veranderen weer niet.

Groetjes,
Hans
 
Heel simpel: popipipo heeft de grafiek gebaseerd op 3 gegevensreeksen in rij 8 t/m 10. De formules daarin laten ofwel niks zien, ofwel een getal. De grafiek bestaat dus uit 3 reeksen, waarvan de cellen waarvan de waarde 0 is een kolomhoogte van 0 hebben (i.c. niet zichtbaar zijn). Dat zijn formules niet helemaal correct zijn, kun je zien als je in (pak-m-beet) c3 de waarde 3 invult. Dan verdwijnt de kolom.
 
Mannen,

Bedankt. De test:d is gecorrigeerd.

Groeten,
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan