• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur in cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter peng
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peng

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
hoi

ik kom er niet meer uit heb de zoek functie ook al geprobeert maar kan het nie vinden.

ik wil dat als je in rij f2 JA intypt dat rij a2 t/m g2 groen wordt hoe krijg ik dit voor elkaar

bij voorbaat dank

Kleur in cel

Da's niet zo moeilijk
Ga naar de eerste cel die je wilt opmaken.
Kies voor Opmaak - Voorwaardelijke opmaak
Kies bij Voorwaarde 1 voor Formule is
Zet daar in: =$A$2="Ja" en kies voor een opmaak door op de knop 'Opmaak' te klikken
Als je nu in cel A2 ja zet, zal de cel de gewenste opmaak krijgen.
Kopieer nu de opmaak van de cel naar de overige cellen waar je dezelfde opmaak wilt.

Succes :thumb:

bedankt voor je snelle reply, maar dat wist ik al, maar wat ik bedoelde is als je dan in die cel Ja zet, dan moet die komplete rij groen worden dus A2 tot en met G2

Pas de voorwaardelijke opmaak toe op een selectie van cellen waar je wil (dus tot en met kolom G).

Selecteer de cellen A2 t/m G2 en zet onderstaande formule in de Voorwaardelijke Opmaak:
Code:
=$F2="JA"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voorbeeldje

Een voorbeeldje is wellicht het makkelijkst. Zie bijgaand bestandje

Laatst bewerkt:
bedankt voor de oplossing, had geen idee dat het zo makkelijk was

ik heb de vraag even weer open gezet, want na een hele dag plaren kom ik er nog niet uit, hoe doe je het, met een datum, en het moet dan gewoon een willigkeurige datum zijn.

Beste Peng,

Wat bedoel je nou met: hoe doe je het met een datum? Iets duidelijker graag.
En misschien maar weer een actueel voorbeeld posten, da's makkelijker voor mij.

:confused:

Ik snap 'm

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Je wilt gewoon in een cel een datum zetten en dan moet die cel en een aantal aanliggende cellen een kleur krijgen. Welnu, je hebt nu bij de voorwaardelijke opmaak een formule staan zoals dit: =$A$2="Ja".
Als je daar nu eens van maakt: =$A$2<>"". Dan zal op het moment dat je iets in cel A2 zetten de opmaak veranderen. Realiseer je wel dat het niet uitmaakt wat je in A2 zet. Ook als het een getal of een letter is, zal de opmaak veranderen.

ik heb nu 2 dingen staan, 1tje van mijn eerste vraag die opgelost was en nu 1 nieuwe.

naamloosx.jpg

ik hoop dat er wat duidelijk heid is. vandaag() moet dus de datum worden, het zou het mooiste zijn als dit een willigkeurige datum kan zijn.

(ook =vandaag() werkt niet )

zie net dat er geen opmaak staat, maar zelfs met opmaak werkt hij niet.

Laatst bewerkt:
(ook =vandaag() werkt niet )

zie net dat er geen opmaak staat, maar zelfs met opmaak werkt hij niet.

Ik ben de topic niet aan het volgen , wel je laatste vraag waar ik hopelijk een antwoordje op heb .

Bijlagen

Formule in voorwaarde2
Code:
=ISGETAL($K$66)
Sluitend is het niet maar mi beste oplossing voor een willekeurige datum aangezien Excel datums als getallen ziet

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan