• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur in volgend tabblad meenemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBrandsen

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Dag,

Ik zou graag in een dagplanning in kleur de dagen willen inplannen.
Deze kleuren zou ik graag in een overzicht op de week en daarna jaarplanning mee willen nemen?
Ik wil dus niet handmatig alle kleuren in alle dag/week en jaar planning gaan plaatsen!
Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

Dank alvast

Dat willen we wel,maar als je er een bestandje bijvoegd gaat het makkelijker en sneller!

Wat is de reden van de verschillende keluren of mogen de balken allemaal hetzelfde gekelurd worden?
En de datums in je weekplanning komen niet overeen met de andere bladen.

Een mogelijkheid die misschien toepasbaar is, is werken met voorwaardelijke opmaak.
In de cel tik je bijv. 1 i.p.v. dat je deze inkleurt. Het inkleuren laat je met voorwaardelijke opmaak gebeuren. De ingetikte waarde kun je zo middels functies overnemen in de ander tabbladen en ook daar weer met voorwaardelijke opmaak inkleuren.
Houd er wel rekening mee dat een sheet met veel kleuren en voorwaardelijke opmaak snel heel groot wordt.

Bijgaand een voorbeeldje. Om de getallen te verbergen kun je bij voorwaardelijke opmaak de kleur van het lettertype hetzelfde zetten als van de achtergrond.

Bijlagen

Voorwaardelijke opmaak

Dag Jan,

Dank voorwaardelijke opmaak werkt alleen nog een ding.
Als ik in de dagplanning (tabblad 2) een bepaald woord (zoals ppm) invul zou ik graag in het eerste blad bij de ppm het kleurtje zien. Het betreft 5 velden (ma-vr) die hij moet herkennen. Hij werkte net horz.zoeken alleen als ik meerdere velden invul herkent hij de andere woorde niet meer. Zouden jullie mij hierbij ook kunnen helpen?

Bijlagen

• printscreen2.jpg
    printscreen2.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 56
  • printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 51
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan