kleur instelling bij een bestand selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Indalo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
149
Hallo
Ik ben al een paar weken aan het zoeken naar de kleur instelling bij een bestand selectie

Als ik een iets selecteer (bijv. een bericht in een nieuwsgroep, een file in de verkenner, ..)
dan komt het geselecteerde in een lichtgekleurde balk lichtblauw) te staan.
Maar die verkleuring is zo flauw dat het dikwijls zeer moeilijk is om ze te zien!

Zou er geen mogelijkheid zijn om een andere, wat meer opvallende kleur (of
intenser) te gebruiken?

Ik heb momenteel een selectie vakje aangezet voor de bestanden in de verkenner zo dat het enigszins duidelijk is
Voor alle duidelijkheid het gaat om de lichtblauwe kleur in de verkenner bij een selectie van een bestand
De help van Vista of de Microsoft website vermeld hier van ook niets

Alvast bedankt voor de hulp
 
Ik denk (zit nu achter W98) dat je dat kunt instellen onder het buroblad rechtsklikken > eigenschappen > tabblad vormgeving en dan bij 'item' geselecteerde items kiezen.

En dan rechts daarvan de kleur veranderen.


Vr.Gr. Egel.
 
Laatst bewerkt:
Bij Vista is het: Eigenschappen bureaublad > Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Kleur en vormgeving van vensters > Eigenschappen van klassieke vormgeving openen > Knop "Geavanceerd".
 
Kleur instelling

Beste
In de eerste plaats bedankt voor de snelle reactie

Dat had ik ook gedacht maar dan stel je alleen maar de selectie keur van bv tekst , Maak het maar eens rood en selecteer tekst dan is die selectie rood .
Bij een bestand selectie in de verkenner blijft het gewoon lichtblauw kadertje en niet gevuld
Die kleur is gewoon moeilijk te zien zeker als je als ik al wat ouder ben het is daarom dat ik er een selectie vakje voor geplaatst heb
Weet soms nog iemand raad over dit probleem

Al vast bedankt voor jullie hulp
 
Probeer anders eens: Start > Alle Programma's > Bureau-accessoires > Toegankelijkheid > Toegankelijkheidscentrum > Hoog contrast instellen.
 
Bestandselectie kleur

Hallo
Hier heb ik ook al in gezocht maar dat lost niets op
Als je bij de venster kleurinstelling Windows standaard kiest dan heb je de oude XP instelling weer terug en dan werkt het weer normaal,maar dan is heel het Vista effect weg

We hebben al op verschillende forums gezocht , maar Ik vind het sterk dat ik daar nergens iets over vind Nogmaals het lichtblauw is zeer dun en moeilijk te zien

Nogmaals bedankt voor de reactie
 
Heeft niemand hier problemen mee
Ik heb zo de indruk dat het voor mij een onoplosbaar probleem blijft
 
Ik denk wel dat er aardig wat mensen problemen mee hebben:
http://groups.google.com/group/micr...read/thread/8a6b852c1fe26833/1fb797af35a52d1d
maar dat er (nog) geen oplossing voor is. :(

Het is inderdaad nogal een dunne kleur, vooral op een Tft en als je die van boven bekijkt. :confused: Je zou kunnen kijken of je het gamma van je monitor aan kunt passen zodat je meer contrast krijgt in de lichte kleuren. :)

Hopelijk komt er met Sp1 voor Vista een oplossing voor.


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan