• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur lettertype uitvragen met een formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Berichten
824
Is het mogelijk om in een cel een formule neer te zetten die test welke letterkleur in een andere cel gebruikt wordt?

Bv Letterkleur in A1 = Rood, dan moet in B1 de formule komen
Code:
=als([COLOR="Red"]Kleur(a1)="rood";"[/COLOR]Kleur is rood";"blanko")

Kan dit in een formule of moet je dan VBA gebruiken?
 
Is het mogelijk om in een cel een formule neer te zetten die test welke letterkleur in een andere cel gebruikt wordt?

Bv Letterkleur in A1 = Rood, dan moet in B1 de formule komen
Code:
=als([COLOR="Red"]Kleur(a1)="rood";"[/COLOR]Kleur is rood";"blanko")

Kan dit in een formule of moet je dan VBA gebruiken?

Een UDF kan ook.
Dat is door de gebruiker geschreven VBA-code dat als functie kan worden gebruikt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Gert, kan je hier iets mee ?

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Teken_Cel_Kleur.xls
    35 KB · Weergaven: 131
Rudi, dit is precies wat ik bedoel!

Dank je wel!

Groet,
Gert
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel,

Ben hier ook naar opzoek, heb namelijk een uur-rooster gemaakt.

Maar daar ik in 6-ploegen sta en dan ook nog zaterdag en zondag werk ga ik liever niet met opvulkleuren tewerk, daar het anders nietmeer overzichtelijk is in de urentabel.

Zal hier al een heel eind mee verder komen.

:cool:

:rolleyes:

Zit nog met een klein probleempje.

Hoe kan ik nu een formule opstellen die in een rij al de cellen van een bepaalde lettertype kleur gaat optellen, net zoals bij andere voorbeelden van cellen tellen op kleur.

Krijg het niet voormekaar.:eek:

Alvast bedankt voor de tips hierboven.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een soort van oplossing gevonden zonder met de kleuren rekening te houden.

Gewoon gekeken naar de shift op welke dag en dan de som van de twee cellen in de kalender opgeteld (bv zaterdag met de vroege wordt mat de formule =B6&B7 zatM).
Dit in een kopie van de kalender ( dus in een werk kolom ).

Dan in de formule gezocht naar "zatM", en ik heb geen kleuren niet meer nodig.

Alleen met de feestdagen beetje in de knoop gezeten, dan maar telkens elke dag van de week in een andere kolom gezet, deze dan allemaal opgeteld en ingevoegd bij de resultaten.

Heb dan tlekens een macro geschreven voor elke maand, die dan automatisch wordt doorgeschreven en het loon wordt uitgeteld op het eerste tabblad.

Had een deel macro's en tabbladen gewist om aan 100kb te komen, dan alles maar naar RS geupload.

Code:
http://rapidshare.com/files/181791287/Uittellen_pr_11.xls

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan