kleur pdf

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Een pdf-file heeft op 't scherm van mijn werk-PC een heel andere kleur als op 't scherm van mijn prive-PC. Hoe komt dit?
Bij het printen wordt de kleur die ik op 't scherm zie overgenomen, dus een uitdraai vanaf mijn werk-PC is anders dan vanaf de prive-PC. ('t zijn wel twee verschillende printers). Echt snappen doe ik dit niet.
Iemand die me dit kan uitleggen?
Groet,
Nora

Wat voor verschil in kleur?
Print je kleur of zwart?
Wat voor printers zijn het?
Het is een gokje maar waarschijnlijk is een van de kleurpatronen leeg of is er iets mis met de instellingen van de printer.

Print is in kleur. De ene printer is een HP-deskjet 520 inktjet, de ander een Canon (type weet ik zo niet). Ik heb al eindeloos zitten zoeken in rgb en cmyk kleuren, calibreren van beeldschermen etc. Ik vind 't maf dat op een scherm de kleur bruin is en op de andere groen. Neem ik gewoon een foto (jpg) dan zijn op beide PC's de kleuren goed. Dus misschien moet deze vraag eerder bij software-adobe oid. De kleur op 't scherm maakt mij niet zoveel uit als de print maar 2x hetzelfde is, helaas is dat niet 't geval.

De Pdf software op de werk pc is waarschijnlijk een versie met meer mogelijkheden.
Heeft U al eens gekeken naar de (kleur)instellingen van de Pdf software op de werk pc?

Laatst bewerkt:
Op beide PC's staat acrobat reader nieuwste versie.

Nora, heeft U al eens gekeken bij opties?
Is het een pro versie?
Ik vind het moeilijk om zo een antwoord te geven, is er op Uw werk geen vast persoon voor de it?

Dit probleem zit um niet in je reader, maar in je beeldscherm.
Elke pc ism een pc geeft een kleur anders weer. En ook gebruiken bepaalde programma's kleurprofielen op je pc.

Wil je het probleem oplossen zal je de monitoren moeten gaan kalibreren. Hiervoor is speciale hardware op de markt zodat de weergave op je monitor zo natuurlijk mogelijk is.
Hieraan hangt natuurlijk wel een prijskaartje.
Goedkoopste hardware is €100,- oplopend tot €500,-

Zo word dan een standaard kleurprofiel geladen in je videokaart

Neem maar eens een kijkje op www.colorvision.com

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan