• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur tabblad instellen als celinhoud aan voorwaarde voldoet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Kan je aan de hand van de inhoud van één bepaalde cel de kleur van het bijbehorende tabblad instellen?
Ik heb een bestand met circa 350 werkbladen, elk werkblad bevat in cel C3 een datum (in het formaat dddd dd-mm, dus bijv. donderdag 2-sep).
Ik zou nu graag willen dat de kleur van de 'tab' van het werkblad automatisch een bepaalde kleur wordt voor elke dag van de werkweek (maandag t/m zaterdag), zodra cel C3 verandert.
De waarde van cel C3 in alle werkbladen, behalve het werkblad "Hoofdblad" is gerelateerd aan dit "Hoofdblad", waar in cel C5 (ik weet het, niet erg consequent, waarom ook niet C3?, :) ) altijd de datum van de maandag van de betreffende week wordt ingevoerd.
Per werkdag worden er tussen de 40 en 60 werkbladen afgehandeld. Op elk werkblad staat nl. een zogenaamde werklijst met opdrachten die uitgevoerd moeten worden.
Dit kleuren automatiseren zou een hoop werk (en fouten) schelen....

Als bij het afsluiten van het bestand (of mbv een command button) de tabbladen dan ook eerst nog op kleur en per kleur op naam gesorteerd kunnen worden, wordt ik wel heel errug blij :)

Vriendelijke groet,

Gerald

P.S. Ik heb geen voorbeeld bijgevoegd, want het bestand is meer dan 4,5 Mb groot...

Laatst bewerkt:
Ik heb een simpel opzetje gemaakt met wat ik denk dat je bedoeling is. Wijzig op Blad1!C5 de datum en bekijk de tabkleuren.
We horen dan wel van je.

Tabbladkleur instellen aan de hand van celinhoud

Warme bakkertje,

Het is al weer lang geleden, maar ik ben nu met een nieuwe werkmap begonnen.
Graag zou ik de kleur van het tabblad laten afhangen van de inhoud van cel B2 (is wel een samengevoegde cel).
Ik werk met Excel 2007
De tabbladen zouden gekleurd moeten worden zoals ze nu zijn.
Per kleur komen er uiteindelijk 4 tabbladen (week A, B, C, D) met dezelfde kleur.

In totaal dus 7 * 4 = 28 werkbladen en twee hulpwerkbladen die verder geen kleur nodig hebben.

Met vriendelijke groet,

Gerald

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Iets andere anpak. Geef de referentiecel de gewenste kleur voor de tab en met onderstaande worden dan de tabs van de 28 eerste werkbladen gekleurd. Kijk eens of je hier iets mee kan, anders wordt het een grotere macro :D
Code:
Sub kleuren()
 For i = 1 To 28
    Sheets(i).Tab.ColorIndex = Sheets(i).[A2].Interior.ColorIndex
Next
 End Sub

Rudi,

Bedankt,man! Werkt als een trein. :thumb: Ik ga het ook proberen vor de werkmap met 350 tabbladen, alleen eerst even alle cellen kleuren :)

Gerald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan