Kleur tulp kabeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een mp3 aan een versterker van NAD aangesloten waar voor je een tulp kabeltje met 1 rood en 1 wit stekkertje moet hebben. Ik heb een kabeltje gebruikt met 1 rood en 1 zwart uiteinden. Nu is de vraag: licht het aan het tulp kabeltje of niet.

Alvast bedankt!

gast0446

Een rood/zwarte kabel herken ik niet. Post eens een foto.

Maar ook zonder foto durf ik wel te stellen dat het aan de kabel ligt. Kun je eenvoudig testen door de rode en zwarte stekker te verwisselen. Komt het geluid dan uit de andere speaker?

Als je RGB kabels hebt, kun je geel net zo goed gebruiken voor geluid als rood. Weet niet of dat dat ook bij deze kabels het geval is.

Hier een link van het kabeltje, maar even voorde duidelijkheid: Het was een NAD versterker en de stekker ingang was ook rood en wit. Maar het kan misschien ook dat het aan het feit licht dat het een NAD versterker is die oud is. Er staat geen C voor het merk.

Foto: http://nedis.nl/images/products/HQB-002.JPG

Rood/wit of rood/zwart maakt niks uit, is voor dezelfde toepassing.

cable458.jpg

images

dan licht het dus niet aan het kabeltje, maar licht het dan aan de versterker? (dan bedoel ik dat hij niet goed mp3 kan lezen)

Je laatste bericht verwijderd, je had al een link naar de foto, dus kun je eventueel daar het bericht van aanpassen.

Kan evengoed een probleem met de kabel zijn. Ander apparaat op die aansluiting van je NAD geprobeerd?

nog niet, ga ik proberen, maar ik probeerde even ook een foto toe te voegen maar de versterker is een NAD 312, al best oud.

Hier kunnen verschillende oorzaken zijn.

Als het kabeltje nieuw is, zal deze waarschijnlijk wel goed zijn.

Mogelijke andere oorzaken:
  1. Er komt maar 1 signaal uit de MP3 player. ( Links of rechts )
  2. Er is 1 versterkerkantje kapot ( Een stereo versterker heeft namelijk 2 mono versterkers aan boord voor links en rechts)
  3. Er zit een speakerkabel los, of er is 1 speakerkabel stuk.
  4. Er is een komplete speakerbox kapot.

Ga dus na door dingen om te draaien waar de fout kan liggen. Verwissel de speakers eens om te zien of er eentje kapot is. Kontroleer de speakerkabels.
Draai de rode en zwarte plug eens om en kijk of er geluid uit de andere speaker komt.

Laatst bewerkt:
Hierbij nog een kleine aanvulling.

Soms past het kleine Jack plugje wat in de MP3 Player gaat niet ver genoeg in de player, waardoor deze geen goed kontakt maakt. Hierdoor hoor je maar 1 signaal ( links of rechts )

bij een andere versterker doet hij het wel, een philips 4x70 watt, maar daar kan ik geen linker speakers op aansluiten, is kapot. Maar het zal wel niet aan het contactjes liggen.
ik laat wel weten als ik heb het.

Hallo allemaal,

Gek genoeg doet alles het nu wel, maar heel erg bedankt voor de info.

gast0446

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan