• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur van cel afhankelijk van gegevens uit ander bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hoe kan ik er voor zorgen dat cel B5 in "Formule gegevens uit ander excelbestand halen (1)" rood kleurt wanneer cel A6 t/m A11 in "Formule gegevens uit ander excelbestand halen (2)" een A bevat? Hoe is dit te doen wanneer er ipv "A" opeens "A/B" in een cel staat? Welke formule moet ik dan bij de voorwaardelijke opmaak neerzetten zodat allemaal automatisch gaat?
Bekijk bijlage Formule gegevens uit ander excelbestand halen (2).xls
Bekijk bijlage Formule gegevens uit ander excelbestand halen (1).xls

Dat zal je met een omweggetje moeten doen, danwel met een slimme VBA code. In voorwaardelijke opmaak kan je geen verwijzingen naar andere werkbladen of werkmappen maken.

Kan je een voorbeeld van dat omweggetje geven? Wat werkt het makkelijkst?

Wat werkt het makkelijkst?

Gebruik één bestand ipv 2 bestanden.
Gebruik dan 2 tabbladen en maak gebruik van 'bereiknamen'

Gebruik maken van één bestand ipv 2 kan ik niet doen. Het moet per se in een ander bestand komen te staan...

heb het geprobeerd, lukt niet.... :confused:
Je zal toch aan VBA moeten denk ik, maar daar weet ik te weinig van..

Okee bedankt voor de moeite! Helaas weet ik zelf ook niet veel van VBA af en werk ik hier dan ook niet al te graag mee...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan