• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleur van folder wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelleblanc

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2016
Hallo,

Zou het mogelijk zijn om de kleur van de folder waarin een excel file zit, te wijzigen via VBA in de excel file, afhankelijk van waarden in cellen?
Het zou de bedoeling zijn om zo " de status" van elke folder in een "hoofdfolder" te verduidelijken via de kleuren.

Dank u bij voorbaat voor uw bereidwillige medewerking.

Michel

Hallo,
Bedankt voor uw reactie.
Deze thread heb ik ook bekeken... Wat ik zou willen doen is de gele kleur van de folder wijzigen in een andere kleur, afhankelijk van cellvalue in de excel file die in de folder zit. Ik vermoed dat dit met VBA mogelijk moet zijn. Het wijzigen van de icon is niet de bedoeling, tenzij dit eenvoudiger is in VBA?

Michel

Dat zal alleen gaan door het wijzigen van de icons. Kleur is geen instelbare waarde bij een icon. In essentie zijn icons gewoon bitmaps. En dus zul je zelf de icons in de gewenste vorm/kleur moeten tekenen.

Dag Roger,

Dank voor uw reactie.
Geen probleem, dan doe ik het via icons.

Zou het kunnen om via VBA code in de excel, welke in de folder zit, door middel van een knop, om de icon van de folder te wijzigen?

Dank voor uw reply.

Michel

De kleur van de folder? In verkenner? Of is het info in een cel in een Excel bestand? Iets meer informatie graag. :-)

Hallo,

Het is de bedoeling dat in de verkenner, de folder een andere kleur zou krijgen, door middel van de excel die in de folder zit.

Ik heb namelijk een aantal folders die informatie bevatten en die worden aangevuld of gewijzigd. IK zou graag willen dat in de verkenner de folders in verschillende kleuren worden weergegeven om zo in 1 oogopslag het stadium waarin elke folder zit, duidelijk te maken door de kleurtjes...

Ik weet dat dit met een Mac geen probleem is, maar in windows is dit niet voor de hand liggend...

Dank voor uw reply.

Michel

Het aardige is van VBA dat je de gegevens van die bestanden kunt uitlezen en handig presenteren in een userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan