• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur van lijn aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
229
Hallo,
Ik heb een vraag over het aanpassen van de kleur van een lijn.
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou graag de kleur van een lijn willen aanpassen door op een ander sheet een kleurvak te veranderen.
M.a.w. als ik op b.v. blad 2 de kleur van het kleurvlak verander van b.v. rood naar blauw, dan veranderen alle lijnen op blad 1 ook van kleur......van rood naar blauw.

Is dit mogelijk?......
Voorbeeldje toegevoegd

Bekijk bijlage Testkleur.xlsx
 
De naam van de figuur zal wel steeds aangepast moeten worden.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ActiveSheet.Shapes("Rechte verbindingslijn 2").Line.ForeColor.SchemeColor = ActiveSheet.Shapes("Rechthoek 3").Fill.ForeColor.SchemeColor

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank Cobbe,
Dit werkt perfect in het actieve sheet.
Maar ik kriijg het niet voor elkaar om het te veranderen in een ander sheet.
Het kleur bepalende vak staat op blad 1, en de lijn welke de kleur van het vak dient over te nemen staat in blad 2.
Hoe doe je dat dan?
 
Cobbe, ik kom er zojuist achter dat het toch niet helemaal goed gaat.
De kleur van het kleurvak (heb deze al veranderd in Line), wordt niet juist over genomen door de lijn.
De kleur wijkt behoorlijk af.
Geen idee waardoor.

Bekijk bijlage Testkleur2.xlsm
 
Het zal toch op die manier moeten gebeuren.
Oefenen en proberen zal uiteindelijk tot resultaat leiden.:):thumb:
 
Cobbe


Het zal toch op die manier moeten gebeuren.
Oefenen en proberen zal uiteindelijk tot resultaat leiden.


Het overnemen op andere sheets is gelukt, maar wat ik niet begrijp.......is dat de lijn bij sommige kleuren anders van kleur is als de keuze kleur.
Bij de meeste kleuren gaat het perfect, maar als je b.v. de standaard kleur lichtgroen kiest, dan wordt de lijnkleur van de links daarnaast gelegen kleur...zijnde geel ???
Waarom dit gebeurt, ik heb geen idee....wellicht dat iemand dit weet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan