kleur van taakbalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter oply
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oply

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
he ik zit met hetzelfde probleem hoe voeg ik de registery keys in regedit ????

help me want die domme win 98 taakbalk is echt ververlend...:mad:

ik heb van jouw vraag een eigen vraag gemaakt.
om dit in een topic van 2007 te plakken is niet toegestaan.
geef een beetje meer informatie wat je wil en je zult vanzelf hulp krijgen.

probleem

wel ik heb eerder style xp gebruikt en het daarna verwijderd en nu een week later start ik mijn pc vanochtend op en is het thema opeens windows klassiek ik ben naar vormgeving en themas enzo egweest xp style of royale style aangeklikt dus alles staat op xp en in recources / themes isliuna theme ook volledig in orde en geinstaleerd en toch blijft alleen mijn taaakblak in windows klassiek stijl volgens mij heft het ook iets te maken met het register dat fout is ingesteld of zo...

help mij aub...

StyleXP werkt enkel als het geïnstalleerd blijft. Dus als je het proggie gaat verwijderen werken die styles van stylexp niet meer.

Indien je de windows xp look (standaardlook in het blauw) niet meer kan gebruiken, kan je het volgende proberen.
Start --> uitvoeren -> services.msc intypen --> Themes service dubbelklikken ==> opstarttype Op automatisch starten zetten --> Ok --> pc herstarten

Grz

- - -

nee heeft geen enkel effect. Nog sugesties misschien? Want dit is echt wel een beetje vervelend...

alvast bedankt:thumb:

ga naar start - uitvoeren en typ in "sfc /scannow" (zonder de aanhalingstekens uiteraard) Windows zal nu alle besturingssysteembestanden controleren, en indien nodig herstellen. Zorg dat je je windows installatiecd dicht bij de hand hebt, want er kan om gevraagd worden gedurende het proces.

---

heb gedaan wat je zei maar er is nog steeds niets veranderd en er zijn geen fouten gevonden, volgens mij heeft et iets te maken met de registery keys of zow:o

grtz, oply:thumb:

Laatst bewerkt:
reageer a.u.b

zou er iemand zo vriendlijk zijn om even op mijn probleem te reageeren want dit begint wat te verveelen... Ik wil graag dat dit opgelost graakt.

hartlijk dank

oply

mischien de oplossing

Re: taakbalk van kleur veranderen in XP

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het dan toch uiteindelijk voor mekaar gekregen, via deze link hier Troubleshooting Windows XP, Tweaks and Fixes for Windows XP een registerfix gebruikt, uitgepakt in winrar en toegevoegd aan het register.
Liep zeker niet vlotjes maar na talloze keren proberen dan toch gelukt

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

kunnen jullie eens op bovenstaande link klikken en kijken of het probleem hier niet mee kan verholpen worden? ik weet namelijk niet hoe je die keys in het register moet stoppen.
TIP: kijk op lijn / nr 214 windows xp styyle changes to classic

bedankt, Oply

Hey,

er is nog een optie in Windows XP.
Misschien staan de visuele stylen gewoon uit.

In een vorige post van Joram staat dat je de service Thema's aan moet hebben staan. Controleer dit, want zonder dit, werkt het ZEKER niet.

Stappen om visuele stylen aan te zetten:
1) Rechter muis knop op Deze Computer
2) Klik op Eigenschappen
3) Klik op tabblad Geavanceerd
4) Klik op de knop instellingen onder het kopje Prestaties
5) Nu zal er een lijstje zichtbaar worden met allerlei vinkjes.
6) Zorg dat het vinkje voor Visuele stijlen op vensters en knoppen toepassen aanstaat.
Het is ook mogelijk om op het bolletje te klikken voor "Beste weergave". Dan staan meteen alle vinkjes aan...
7) Klik op OK

En klik het venster Systeemeigenschappen ook maar weg.

Hopelijk is het zo opgelost.

Succes,
Mathijs

zou er iemand zo vriendlijk zijn om even op mijn probleem te reageeren want dit begint wat te verveelen... Ik wil graag dat dit opgelost graakt.

hartlijk dank

oply

Hou er wel rekening mee dat dit een forum is waar mensen in hun vrije tijd gratis ondersteuning bieden. De mensen die je helpen hebben zelf ook een gezin / werk en andere taken buiten helpmij.nl Dus als je niet direct een antwoord krijgt, hoef je het topic niet naar boven te bumpen met de mededeling dat niemand je helpt... Bedankt om hier rekening mee te houden :)

Goed dat je de oplossing die je uiteindelijk zelf gevonden hebt hier post. Zo kunnen andere mensen die later dit probleem hebben ook van je oplossing meegenieten. :thumb:

Aangaande de regfix http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/visualstylefix.reg
Ik heb het .reg bestand eens nader bekeken, zoals je eerder vroeg:

Windows Registry Editor Version 5.00
Deel 1
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoVisualStyleChoice"=dword:00000000
"NoColorChoice"=dword:00000000
"NoSizeChoice"=dword:00000000

Uitleg:
* NoVisualStyleChoice - Disable the "Windows and buttons" style control
* NoColorChoice - Disable the "Color scheme" control
* NoSizeChoice - Disable the "Font size" control
http://www.pctools.com/guides/registry/detail/1076/

Deze waarden behoren op "0" te staan (enabled), dus dit gedeelte klopt. Indien de waarden op 1 zouden staan, zouden deze zaken disabled, uitgeschakeld zijn.

Deel 2
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"SetVisualStyle"=-
Load specific visual style or force windows classic
http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t27911-550.html
De optie voor het aanpassen van thema's staat ingesteld op "-". Dit wil zeggen dat je dit zelf kan kiezen in de lijst, dit is ook goed. Indien dit blanco was, was enkel het windows-klassiek thema beschikbaar.

Deel 3
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager]
"ThemeActive"="1"
"DllName"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
74,00,25,00,5c,00,72,00,65,00,73,00,6f,00,75,00,72,00,63,00,65,00,73,00,5c,\
00,54,00,68,00,65,00,6d,00,65,00,73,00,5c,00,6c,00,75,00,6e,00,61,00,5c,00,\
6c,00,75,00,6e,00,61,00,2e,00,6d,00,73,00,73,00,74,00,79,00,6c,00,65,00,73,\
00,00,00
"ColorName"="NormalColor"

Themeactive - The key is called ThemeActive, and by default it's value is 1 - to apply visual styles at the logon screen, all you need to do is change this value to 0 so NO visual style is applied to the logon screen.

DllName - DllName - this key is for the Visual Style you are using currently, Luna is the default Visual Style in XP = %SystemRoot%\Resources\themes\Luna\Luna.msstyles (Hier is dit hexadecimaal weergegeven)

Colorname - This key determines the colour of the custom visual style you have chosen to be shown at the classic logon. In the default Luna visual style it is NormalColor - this states the first colour in the visual style, so if you want to use Luna's Olive Green for the logon - the key value has to be edited to Homestead.

http://www.neowin.net/forum/lofiversion/index.php/t140542.html

Deze zaken zijn ook OK.

Deel 4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

NoSaveSettings Hiermee worden geen instellingen opgeslagen bij het afsluiten.
http://support.microsoft.com/kb/198771/nl
Deze waarde staat op 0, dus de instelingen moeten worden bewaard. Dit staat ook goed

Deel 5
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ClassicShell"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ClassicShell"=dword:00000000

Specifies whether Active Desktop, Web view, and thumbnail views are disabled. This entry also specifies whether users can configure their system to open items by single-clicking (such as in Mouse in Control Panel). When this entry is set to 1, the user interface looks and operates like the interface for Windows NT 4.0, and users cannot restore the features that are new to Windows 2000.
0 (or not in the registry)
The policy is disabled or not configured. The system displays the new user interface features designed for Windows 2000.
1
The policy is enabled. The system displays the user interface for Windows NT 4.0, and users cannot restore the new features.
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/reskit/regentry/93507.mspx?mfr=true

Dit staat op 0, dus de user kan gebruik maken van active desktop, web view etc. Dit is ook goed ingesteld.

Samengevat: dit .reg bestandje kan je laten importeren in het windows register. Er zullen geen foutieve instellingen worden toegevoegd.

?

maar dit is een gewoon text document en als ik het opsla als een reg bestand wilt het register hem niet inporteren omdat hij zegt dat het geen reg bestand is :confused:

programma

hebben jullie ergens een link naar een goede registerfix programma want ik heb via een link mijn register gescand en er zijn door de 600 problemen gevonden! en in deel 1 die 3 key bestanden heb ik niet eens staan in me register! dus heb ik snel een programma nodig om heel mijn register te fixen, bovendien weet ik niet hoe je dit bestand met die keys kunt importeren zie mijn vorige opmerking.

grtz, Oply:rolleyes:

register fix programma

hey ik heb een register fix programma gebruikt op deze site misschien wel nuttig voor sommige mensen http://www.bestedownloads.nl/systeem.htm
(programma naam: Eusing Free Registry Cleaner)

en wat blijkt er waren 911 probelemen. Ik heb ze allemaal gerepareerd allen is het probleem met de taakbalk nog niet opgelost ik moet dus gewoon weten hoe ik die key die jij me hebt gegeven joram kunt invoegen in het register.

grtz, oply:thumb:

maar dit is een gewoon text document en als ik het opsla als een reg bestand wilt het register hem niet inporteren omdat hij zegt dat het geen reg bestand is :confused:
Download dit bestand (rechtermuisknop - save target as / doel opslaan als):
http://users.telenet.be/9/XPstyles.reg

Voer het .reg bestand uit en klik op 'ja' als er gevraagd wordt of u de informatie wenst toe te voegen aan het register :thumb:
Je werkt toch met Windows XP?

ja natuurlijk anders zou ik het niet in de topic posten he maar ik heb dus de keys toegevoegd en mijn pc heropgestart maar de taakbalk is nog aaltijd grijs heb ik soms nog iets vergeten te doen of moet ik nog iets doen???

dank, oply:)

ronnie,
de eerste keer zag ik de boodschap ook hoor:p

maar ik probeer niet graag uit. Ik werk alleen met zekerheid. Stel nu dat ik die brico pak download en instaleer en als ik hem daarna unistaleer nog meer stukken van windows verloren gaan wat dan?:shocked: Er staat duidelijk dat die brico pak sommige systeem stukken van windows xp kan bewerken om er vista op te krijgen dus heb ik liever een andere oplossing tenzij je HEEL zeker weet dat het zal werken.

mvg,
Oply:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan