Kleur vullen Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zhouwei

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
15
Ik wil kleur in de tekening voegen. Maar het lukt me niet. Kan iemand me een tipje geven!

De volgende broncode heb ik:
Code:
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.Color;

public class blz31 extends Applet {
       public void paint (Graphics g){
       g.drawRect (30,30, 100,50);
       g.drawOval (200,30, 50,50);
       g.fillRect (30,100,  100,50);
       
       g.setColor (Color.red);                   geeft geen kleur
       g.setBackground (Color.blue);        geen kleur
       }
}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zetten van de kleur moet gebeuren vóór je de boel gaat tekenen.

Jouw code zal dan zoiets worden:
Code:
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.Color;

public class blz31 extends Applet {
       public void paint (Graphics g){
       g.setColor (Color.red);
       g.setBackground (Color.blue);

       g.drawRect (30,30, 100,50);
       g.drawOval (200,30, 50,50);
       g.fillRect (30,100,  100,50);       
       }
}

Let wel: dit is niet getest en heb enkel jouw stukje code aangepast.
 
LOL g.setColor werkt nu.


maar g.setBackground WERKT HELAAS NOG NIET

De compiler geeft een foutmelding:
cannot resolve symbol
symbol: method setBackground (java.awt.Color) location: class java.awt.Graphics

Iemand nog een tipje!!

Bij voorbaat dank,
 
Laatst bewerkt:
hey ik heb het even verandert en op deze manier werkt de background wel

Code:
import java.applet.Applet;
import java.awt.*;
import java.awt.Color;

public class blz31 extends Applet {
       public void paint (Graphics g)
       {
       	g.setColor (Color.red);
       	setBackground (Color.BLUE);

       	g.drawRect (30,30, 100,50);
       	g.drawOval (200,30, 50,50);
       	g.fillRect (30,100,  100,50);
       }
}

Ik begrijp niet helemaal waarom (ik denk omdat het enige dat er is g is dus daarom kiest die dat vanzelf) maar hij doet het iniedergeval!

Succes ermee
 
Code:
       	g.setColor (Color.red);
       	setBackground (Color.BLUE);
       }
}
Ik begrijp niet helemaal waarom (ik denk omdat het enige dat er is g is dus daarom kiest die dat vanzelf) maar hij doet het iniedergeval!

Als je iets tekent kan je alleen de tekenkleur instellen.
De achtergrond wordt getekend door het component waarin je tekent. (in de geval een Applet)..
Je tekent mbv de Graphics klasse (g) en daarom gebruik je g.setColor. Maar de achtergrond wordt getekent door de Applet/Component en gebruik je de method setBckground() van applet/component.
 
Als je iets tekent kan je alleen de tekenkleur instellen.
De achtergrond wordt getekend door het component waarin je tekent. (in de geval een Applet)..
Je tekent mbv de Graphics klasse (g) en daarom gebruik je g.setColor. Maar de achtergrond wordt getekent door de Applet/Component en gebruik je de method setBckground() van applet/component.

Oke super bedankt voor de uitleg nu begrijp ik dat weer!
Het is een stuk makkelijker om iets te doen als je echt weet wat je doet dus super bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan