• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur weg bij cel selektie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Met mijn vorige vraag (Conditional Formatting) ben ik goed geholpen maar ben een probleempje tegen gekomen.
Als ik een willekeurige cel selekteer dan moet altijd in die rij de cel in kolom A gaan opkleuren, werkt op zich goed.
Maar ik heb ik kolom A een aantal cellen van een kleurtje voorzien en als ik een cel in die rij heb geselekteerd en dan selekteer ik een cel in een andere rij dan gaat mijn kleur verloren die ik aan deze cel heb gegeven.
De boedoeling is dat de kleuren die de cellen hebben behouden blijven.

Bijlagen

Hoi Jhon,

Met de onderstaande code zet je in B2 het nummer van de achtergrondkleur van een cel.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells(2, 2) = Target.Interior.ColorIndex
End Sub

Nu kun je je als de achtergrondkleur uit een cel weer weghaald deze met deze formule weer terugzetten.

Jeroen

Hallo Jeroen

Ik heb deze code bij mijn andere code in de worksheet geplaatst. Ik krijg nu, als ik in een gekleurde cel klik, het kleurnummer te ziet in cel B2.
Maar hoe krijg ik mijn kleur nu terug in een cel in kolom A.
In de bijlage heeft cel A10 een zwarte achtergrond en witte letters. Na het selecteren van in cel in rij 10 is mijn zwarte achtergrond en witte letters verdwenen, deze moeten weer terug?

Ik heb gemerkt dat de cellen in kolom A die ik voorzien had van een conditional format niet meekleurde als ik een cel selekteer.

Oplossing:
De cellen in kolom A die ik van een kleurtje heb voorzien heb ik nu dezelfde opmaak gemaakt met conditional format, nu behoud ik wel mijn celkleur.

bv: cel A1 heeft een zwarte achtergrond. Conditional format ingesteld als >> Cell Value is >> equal to >> =$A1

Hoi Jhon,

Het was even puzzelen, maar hier is de code:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If ActiveCell.Row > 20 Then Exit Sub

If Cells(2, 15) < 0 Then Range(Cells(1, 15)).Interior.ColorIndex = xlNone Else Range(Cells(1, 15)).Interior.ColorIndex = Cells(2, 15)
If Cells(3, 15) < 0 Then Range(Cells(1, 15)).Font.ColorIndex = 1 Else Range(Cells(1, 15)).Font.ColorIndex = Cells(3, 15)
Range(Cells(1, 15)).Font.Bold = Cells(4, 15)
Cells(1, 15) = "A" & ActiveCell.Row
Cells(2, 15) = Cells(ActiveCell.Row, 1).Interior.ColorIndex
Cells(3, 15) = Cells(ActiveCell.Row, 1).Font.ColorIndex
Cells(4, 15) = Cells(ActiveCell.Row, 1).Font.Bold
Cells(ActiveCell.Row, 1).Interior.ColorIndex = 5
Cells(ActiveCell.Row, 1).Font.ColorIndex = 3
Cells(ActiveCell.Row, 1).Font.Bold = True

Exit Sub
End Sub

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.