• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleur wijzigen in een Cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuriyama

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2002
Ik heb een vraag over het wijzigen van een achtergrond kleur en de tekstkleur in een excel bestand.

Als de waarde in cel C2 1, 2 of 3 is dan wil ik de achtergrond groen houden (voorbeeld A)
Maar als de waarde in cel C2 wijzigt in "0", dan wil ik dat de achtergrondkleur wijzigt
in grijs en het getal “0” ook in grijs! (dit gebeurd door "voorwaardelijk opmaak")
Maar hoe krijg ik het voor elkaar als cel C2 “0” is, dat dan cel B2 ook van kleur veranderd van groen naar grijs!!!
Zoals B4 en C4 (voorbeeld B)

Hoe kan ik dat doen?

Bekijk bijlage Kleur wijzigen.xlsx

Hoi Albert,

Dit kan gemakkelijk met een voorwaardelijke opmaak, dit staat onder start bij stijlen. Je selecteert simpelweg de cellen die waarvoor je de opmaak wilt hebben, daarna voer je een formule in voor wanneer je de opmaak wil hebben.

Goedemorgen ??,

Ik dacht ook al dat het via "voorwaardelijke opmaak" mogelijk moet zijn.
Alleen kan ik niet vinden welk e keuze ik daar moet maken.
Ik heb al veel geprobeerd maar zonder het juiste resultaat!

Dit is idd mijn wens,
Dat heb je dus met de optie "een formule gebruiken" gedaan.
Ik ga het in mijn originele bestand aanpassen.

Hartelijk dank.

Ja, inderdaad. .

Kleur wijzigen in een cel

Dit geld voor 1 specifieke cel.
Ik heb een groot bestand met wel 160 cellen die moeten veranderen als de inhoud van de cel 0 is.
Hoe moet ik dan de formule aanpassen??
Bekijk bijlage Kleur wijzigen.xlsx

Het bestand is aangepast!!!!!

Je moet het bereik van de voorwaardelijke opmaak aanpassen.

dus van toepassing op (bijvoorbeeld):

Code:
=$B$1:$B$10

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan